Inget tålamod

Nu har jag sett de sista avsnitten av säsongens Top Model, och jag vet alltså vem som vinner. Det blev inte den jag hoppades på, men det var heller den som jag inte ville skulle vinna. Man kan säga att jag är rätt nöjd.

Dagen började väl inte kalasbra. David hade skrivit i sin blogg att han vill flytta till Kanada, och jag fick väl nåt slags mentalt bryt. Det kändes helt enkelt bara väldigt jobbigt. Jag kände inte för att flytta på arslet på hela dagen, utan bara sitta hemma. Men, jag pratade med Barbara (Jans tyska flickvän) lite på MSN, och sedan bestämde jag mig för att åka ut till Davids föräldrar, Gittan sa igår att jag gärna fick komma ut och äta soppa och kanske grilla på kvällen om det var väder.

Så jag fick tummen ur, och åkte ut till Kaxholmen. Åt lite soppa, sedan satte sig jag och Gittan på deras uteplats och solade lite. Och tro det eller ej, men jag fick nog lite färg! Åtminstone tillfällig färg, men vadå, man ska ju börja nånstans.. ;-) Nån timme senare åkte vi ut till Bunn, där Markus köpt en bit tomtmark för att ha en sommarstuga på. Det var en otroligt fin "liten" plätt att bygga en stuga på. Sååå otroligt grym utsikt, och väldigt nära vatten. Drömläge! Dit åker man gärna och hälsar på, kan man säga ;-)

När vi kom hem var det dags för mat. Säsongens grillpremiär! Vi satt ute och åt, väldigt gott var det, men solen var på väg ner så det blev lite kyligt där på slutet. Men maten vart ju inte mindre god för det :-) Vi satte oss inne istället, och åt glass med grädde och frusna hallon. Smarrigt. Efteråt fick jag se lite bilder som Markus skickat från Kanada. Jag förstår verkligen att dom trivs där, det verkar vara otroligt fint och härligt där. Underbara berg, snö på bergen så man kan åka snowboard mitt i sommarna! Snacka om valfrihet. Nej, jag vill oxå åka dit någon gång. Absolut. Fast jag vill inte att David ska flytta dit utan mig... ;-)

För min del var det dags att bege mig hemöver, var tvungen att handla lite på vägen med. Tack och lov att Maxi har öppet till 22 alla dagar! Maxi rules.. :-) Precis när jag skulle svänga ut på E4:an så ringer mobilen. Daaaaviiiiid! Lycka :-) Nu har han skaffat ett eget mobilnummer, så nu kan jag skicka sms och ringa direkt till honom om jag vill. I like. Vi surrade en liten stund, sedan bröts det, och det gick inte att ringa tillbaka. SMS:a gick dock. Bra det! Efter en stund ringde han dock upp igen, vi pratade lite men sedan var det hejdå för den här gången. Jag stör mig dock på att det kostar pengar för honom när jag ringer till honom. Det kostar ju inget för mig när han ringer. Stört...

Kom alltså hem hit en stund efter 22. Har inte gjort så mkt efter det, plockat lite här hemma (måste storstäda snart. Väldigt snart alltså), och kollat på de sista avsnitten av Top Model säsong 7. Nu är jag ruggigt trött, och ska hoppa i säng. Några småsaker ska jag dock göra innan, men det är snabbt gjort.

Imorgon blir det först en tur till arbetsterapeuten, sedan troligtvis en sväng på stan och/eller A6. Kanske även Huskvarna. Det är alltså Kappahl som är mitt mål, jag har 30% rabatt där, och jag vill väldigt gärna hitta en vår/sommarjacka. Det behövs.

Nu: Säng.

Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0