Jag vantrivs!

Jag trivs inte. I min lägenhet. Jag gillar inte mina möbler, dom flesta av mina möbler är sånt som jag fått donerat till mig när jag flyttade. Och jag är absolut tacksam, men.... Det jag gillar allra minst är mina soffor. Jag gillar inte mina kala väggar, men det är närmast hopplös att få upp nå krokar eller nånting i mina betongväggar. Jag vill inte hålla på och borra, det är trots allt en hyresrätt och jag vill inte få en massa extrautgifter när jag väl flyttar härifrån. Jag skulle vilja måla om bokhyllan och byrån, jag skulle vilja slipa och måla mitt köksbord, kanske även måla stolarna. Jag är less på fisbleka björkgrejer. Väggarna ska vi inte ens prata om. Bleka, bleka, bleka, dvs typisk hyresrättstapeter som ska passa alla. Jag är trött på det nu.

Jag trivs inte. Med min kropp. Har börjat mitt nya "hälsosamma" liv, men igår hade jag en undantagsdag eftersom det var schlagerfest. Jag har tjockångest idag, värre än vanligt. Ändå var det inte såå mkt onyttigt igår, det var en liten bit kladdkaka, och det var lite chips och nötter och lite godis. Och då menar jag verkligen lite, det blev inte det "moffande" som jag hade räknat med. Lunch både idag och igår blev dock McD, och det är väl troligtvis därifrån ångsten kommer ifrån.

Jag var dessutom för trött för att träna imorse, så jag pysslade lite hos David och sedan åkte jag hem. Nu på kvällen börjar himlen att klarna upp, men jag har inga vettiga skor att gå ut och gå i, då jag fick riktigt härliga skavsår inatt när jag skulle gå med en av tjejerna på festen till bussen. Skillnaden var bara att hennes promenadfart var ungefär den farten jag skulle haft om jag skulle springa ett 100m-lopp. Så nu kan jag knappt gå i mina vanliga skor tack vare mina härliga skavsår. I don't like... Imorgon ska jag gå ut och leta efter nya skor, gympaskor, så jag har ett par som jag kan använda till promenader utomhus.

Skulle behöva handla med, men jag har alldeles för mkt tjockångest just nu för att kunna handla mat, även om det bara skulle vara grönsaker.

Känner mig verkligen som en gnällspik just nu, jag skulle definitivt behöva en lång promenad för att rensa huvudet. Men hur var det med den saken nu då? Jo, skavsår.

Suck.

Kommentarer
Postat av: Helen

Usch ja inbland är det inte lätt, men upp med hakan i morgon käns det bättre:)

2007-05-13 @ 20:02:42
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Emma

Ja tjockångesten är fan inte nice alltså... Men när den går "över" känns det nog lite bättre ska du se!

2007-05-13 @ 20:42:45
Postat av: mor

Nä, precis, ha ingen ångest! Du har varit så duktig hittills ändå, så de så!

2007-05-13 @ 21:30:39
Postat av: David

Eerika, du ar jatteduktig som kampa pa.. du ar bast! kom igen imorgon da ar det battre.. Puss puss

2007-05-14 @ 00:11:43
URL: http://thedave.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0