Tjejsnack v 45 och 46

Vecka 45
Jämlikhet

  • Vad är jämlikhet för dig?
    Lika rättigheter oberoende av kön.

  • Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!
    Det är ju inte så att jag går omkring och propagerar för feminism. Men visst har jag åsikter som kan räknas som feministiska. Men jag tycker inte att det ska bli extremt heller, bara för att man är feminist ska väl inte det betyda att karlarna är mindre värda? Jämlikhet är väl att båda könen är lika värda, eller?

  • Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
    Verkligen inte! Den som är bäst kvalificerad ska få jobbet, oavsett det är en man eller kvinna.

  • Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
    Nej, inte vad jag kan komma på.

  • Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
    Det är väl både och... Klart att det är bra för barnet att både mamman och pappan har föräldraledighet. Sen är det väl mest upp till föräldrarna själva hur de vill dela upp sin ledighet.



Vecka 46
Sömn



  • Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova?
    Sover bra så länge inte katterna hoppar på mig :-) Om jag inte kan sova eller somna så blir det väl oftast tv, internet eller nån bok.
  • Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg?
    På vardagarna så landar jag väl nånstans mellan 7-8 timmar, på helgerna vill jag nog helst sova runt 10 timmar... :-) Jag är en sömntuta!

  • När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg?
    När jag går i skolan så kliver jag upp vid 7 eller strax efter, bussen till skolan går 8.52, så jag sover så länge jag bara kan ;-) Somnar gör jag någon gång mellan 22-00. På helgerna är det olika, beror på vad man har för sig. Men somnar gör man väl nån gång mellan 22-01, och får jag välja själv så kliver jag inte upp före 10 på morgonen! Fast det är ju inte alltid man får välja.. Hum hum hum

  • Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen?
    Nej, inte vad jag vet. Snarkar gör jag bara när jag är förkyld (täppt i näsan)

  • Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka?
    Antingen så delar jag säng med älskade David, eller så delar jag säng med kissarna :-) Båda är mysiga, fast katterna har en förmåga att hoppa på mig mitt i natten... Tur att inte David gör det... :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0