En stund i leran

Jag var inte så nöjd med gårdagen. Åkte till skolan "i onödan" (hade inga lektioner, och det visste alla andra utom vi fyra som var där), och senare på dagen när vi skulle kolla på ridlektion på JFK så hade de teoriundervisning! Så typiskt. Men vi åkte ändå inte därifrån, mina gruppkompisar ville titta på hopplektionen som hölls i stora ridhuset - alltså hann jag inte till kören heller. Well well.

Åkte med Magda och Lollo till skolan idag. Beklagade mig över gårdagen, och de sa att den här dagen bara kan bli bättre! Jaja, whatever. Madde var dagens offer i Hålla lektion, och det gick väl bra. Jag, Lena F och Lollo var åskådare. Efteråt red de ut en sväng, och när de kom tillbaka skulle hästarna ut i sina respektive hagar. Lena S bad mig släppa ut Polly, så det gjorde jag väl. Med lite motstånd dock, förra veckan när vi skulle släppa ut Polly och Henna så blev jag "sparkad" (knä mot knä) av självaste Polly, eftersom det redan var hästar i hagen. Hästar, som kommer rusande när man kommer med en ny häst, hästar som vänder röven mot öppningen och "hotar".

Jaja.

Jag kommer upp till hagen, öppnar "grinden", knäpper upp haken på grimskaftet (som är med kedja som går under hakan på hästen). Precis som förra veckan så kommer Tiny och Melodi springande, och Tiny ställer sig SÅKLART med häcken mot Polly. Polly tvärvänder, mot mig, jag har fortfarande inte fått lös grimskaftet, så när hon kastar sig iväg så knuffar hon till mig, och jag landar med ryggen i leran.

Vem sa att den här dagen bara kunde bli bättre?



Så här fina var mina kläder nu sen de torkat och blivit avskakade. Ni kan ju gissa hur fin jag var när jag precis hade klivit upp från den fräscha, vältrampade, mjuka leran. Fabulous. Som tur var så gjorde jag inte illa mig. Jag klarade mig undan hästhovar, och leran var som sagt mjuk. Rena turen att jag klarade mig undan hovarna, så bråttom som hon hade.

Så, det är inte bara kul med hästar, man får vara försiktig! Imorgon skulle de dock ta upp med lärarna att man inte bör släppa ut stona direkt i hagen när det redan är hästar där. Får väl se vad de säger sen!

Ikväll ska jag iaf till Vissmålen igen. Har inte haft nån vidare motivation egentligen, men å andra sidan så är jag ju faktiskt ridsugen. Det är jag alltid, mer eller mindre. Vem vet, jag kanske tom tar med mig kameran ikväll! Eller så tar jag den på lördag, för då ska jag ju inte rida. Lättare att hålla uppsikt över den då, och det är ju faktiskt Davids kamera. Bäst att vara försiktig så jag får låna den igen :-)

Tjejsnack den här veckan verkar ha försvunnit i cyberrymden. Funderar på att lägga ner det där, tycker det blev sämre sen den nya tjejen tog över. Visst, hon gör ett kanonjobb, betydligt bättre än vad jag hade kunnat göra, menne... näe, det var bättre förr.

Ja, vi avslutar med det. Det var bättre förr.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Det är det jag alltid har sagt, hästar är stora och livsfarliga.

2007-09-20 @ 11:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0