Tjejsnack v. 38

Vecka 38
Yrken/karriär


  • Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
    Jag läser just nu till Ridskolepedagog! Det är en 2-årig KY-utbildning på Tenhults Naturbruksgymnasium. Jag valde det eftersom det är riiiiktigt nära mitt drömjobb (vilket är ridinstruktör, men man kan även få en mindre instruktörsutbildning i denna utbildning).
  • Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
    Jag tror att jag kommer trivas fantastiskt bra med mitt yrkesval, det är ju som sagt drömmen att få jobba med hästar och barn :-)
  • Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör?
    Trvis väldigt bra med utbildningen och min klass. Självklart finns det alltid någon eller några som man kan reta sig lite på, men sånt är ju livet.. :-)
  • Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
    Jag drömde om att bli ridlärare, det har jag alltid gjort. Har för mig jag ville bli fröken med, så det här är ju åt samma håll det med :-)
  • Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte?
    Jarå, man kan nog vidareutbilda sig rätt mkt, ridsporten växer och växer. Dessutom skulle man säkert kunna läsa på SLU om ett par år när man fått lite mer arbetsefarenhet och andra viktiga kunskaper, om man nu vill göra det :-) Ridledarkurser och grejer anordnas dessutom hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0