En av mina nya "arbetskamrater"

image812Detta är Ramona, och hon finns på 4H-gården Vissmålen. Hon är numera en av mina nya "kollegor". Jag är nämligen anställd på Vissmålen som timvikarie nu! :-D

Min titel: 4H-gårdsassistent

Det ni! På måndag börjar jag och har min första avlönade aktivitet, en teorilekion för ungdomar i hästens delar, färger och tecken. Det känns riktigt bra kan jag lova! Och som om inte detta vore nog så kommer jag troligtvis få åka ner på Göteborg Horseshow som personal - dvs jag behöver kanske inte betala hela resan själv! Yeees!

Sedan ringde kär far igår och berättade att han hade lagt bud på en bil. Åt mig? Maybe! Drömma går ju... :-) Det är en fiiin bil, en S40! Precis en sån bil som jag vill ha. Hihi. Hoppas hoppas.. :-)

Nu ska jag snart göra mig klar för dagens arbete. På JFK då, alltså. Börjar inte förrän runt 15-16, men ska först åka förbi hos David och låna bilen. Ska gå sena passet och stänga stallet tillsammans med Linda ikväll, så då är det en fördel om man slipper ta bussen. Vet inte ens om det går nån buss till Tenhult den tiden som jag hinner med.

Apropå bilar och stall. Det är visst nån slags bilrånarliga som är ute bland ridklubbarna i området. Både JFK och Vissmålen har haft bilinbrott på samma kvällar under en tid. Rånarna krossar rutor, tar vad de kan få tag på, och försvinner utan att någon verkar hinna se något. Folk har blivit av med plånböcker, väskor, handdatorer, laptops... Det sjukaste var en kvinna som blivit av med sina använda träningskläder! :-O Hur som helst, får hoppas att någon stoppar dem snart. Stryk ska de ha...

Nåja, time to get ready... snart iaf.. :-)

Kommentarer
Postat av: emma

grattis :D vad sjukt det där med bilinbrotten, men de rafsar väl åt sig vad som helst för att det ska gå så snabbt förstås. Undra om det kändes värt när de öppnade väskan med kläderna ;P

2008-02-07 @ 14:55:44
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0