Nostalgi och världsstjärnor!

Scottie Pippen spelar basket med Sundsvall Dragons ikväll! MÄKTIGT! Undrar hur det känns att spela i samma lag som honom? Undrar hur det känns att spela MOT honom. Som spelare i svenska Basketligan menar jag. Jisses.

Hur som helst, de spelar alltså i gamla Sporthallen i Sundsvall. Jag bara ryser när jag kollar. Det ser precis likadant ut som förr. Ja, när jag gick på högstadiet så var jag och några vänner ofta på basket. På den tiden då Peter Theisz och Hans Ortman var med i Dragons. Hoho, humor att man fortfarande kommer ihåg namnen. Jay Andersson tror jag var coach på den tiden med. Pappa brukade fixa ett antal fribiljetter till Dragons hemmamatcher, så jag brukade ta med mig några kompisar. Alla dessa minnen bara ploppar upp i huvudet just nu. Men det känns så sjukt alltså. Vad kan det vara, 8 år sedan? Något liknanade. Och det ser fortfarande likadant ut. Som om det bara var häromdagen jag var där senast.



Kollar lite på sändningen på SVT24. Dragons klubbdirektör Anders Jansson pratar seriöst om att de diskuterar att få MICHAEL JORDAN till Sundsvall Dragons. På allvar alltså! Herregud, vad har hänt med svensk basket? Vad har hänt med Sundsvall Dragons?! Tar hem både Pippen och Jordan?! Nu måste man ju börja följa basket igen. Herregud alltså. Det händer minsann grejer i Sundsvall...!

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha ja satt precis o tänkte desamma här jag var på basketen igår!Vilka minnen!=) Ja det är en sån jag oxå har! Men hur lång är din utbildning föresten!?kram

2008-01-12 @ 08:23:16
URL: http://jennyfransson.blogg.se
Postat av: Pernilla

Tjejfronten? Jadu, de svenska killarna verkar inte vara allt för nöjda så du törs nog, iof är de nog den här stan som har lite dålig standard på killfronten sägs det. Finns nog mer i de större städerna, jag är i New Brunswick i en stad som heter Fredericton! =) Solen skiner idag och jag ska snart ta itu med massa plugg! Ha det fint!

2008-01-13 @ 15:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0