Top 40 "Chickflicks"

Kanal 5 visar nån slags lista på de 50 bästa tjejfilmerna. Tänkte hänga med och skriva hur det ser ut, men missade de 10 första :-) Därför börjar jag på nr 40 :-P

1 - Beaches (Eh, va?)
2 - Pretty Woman (Klassikernas klassiker)
3 - Steel Magnolias (Verkar intressant, kanske nåt man ska se?)
4 - When Harry met Sally (Har inte sett den, bara hört talas om den. Dock inget jag längtar efter att se)
5 - Sleepless in Seattle (Har sett denna såå många gånger. Riktigt mysfilm..!)
6 - Dirty Dancing (Detta var nog det första sountracket jag ägt. Ett av väldigt få. Jag har ju tom lyssnat på den)
7 - Ghost (Nja ingen favorit. Menne.. jag kan nog se den ändå)
8 - Ömhetsbevis (Verkar bra, nåt att se kanske?)
9 - The Notebook (Riktigt, riktigt bra faktiskt)
10 - Thelma and Louise (Har inte sett den, känner ingen längtan efter det heller)
11 - Bridget Jones' diary (Brittisk humor.. Inte riktigt min grej. Men en av de bättre ändå)
12 - While you were sleeping (Halvmysig, men lite för pinsam för min smak)
13 - The way we were (Den enda relation jag har till denna film är att de pratade om Hubble under ett Sex and the City-avsnitt)
14 - Say anything (?)
15 - Legally blond (Reese! Gillar den här typen av film :-D )
16 - Jerry Maguire (Lite jobbig.. Men ändå rätt okej)
17 - Min bäste väns bröllop (Pinsam humor.. don't like)
18 - Love actually (Absolut inte)
19 - Working girl (?)
20 - Pride and Prejudice (Har inte sett hela. Men skulle nog gärna se den. Tror jag)
21 - Fyra bröllop och en begravning (NEJ TACK)
22 - Sixteen candles (Nää.. tror inte det)
23 - The Bodyguard (Har sett den MASSOR med gånger, sitter alltid och sjunger med lite smått, hihi)
24 - Clueless (Jeez, har inte sett den på hundra år. Minns att jag gillade den när jag var yngre iaf)
25 - The wedding planner (Har icke sett)
26 - Notting Hill (Nej tack....)
27 - The Joy Luck Club (?)
28 - First wives club (Kan säkert vara bra. Kanske man ska se den)
29 - My big fat greek wedding (Har sett den, var ingen favorit. Men den funkade väl att kolla på i brist på annat)
30 - Romeo and Juliet (Ahh, det var ju den filmen som Cardigans hade en låt i. Kanske nåt man ska se...?)
31 - Fried green tomatoes (Ääääälskar den filmen! Har väl sett den ungefär en miljon gånger
32 - Ooops, missade vilken film det var. Den var iaf inte bekant.
33 - Wedding crashers (Inte sett denna. Har funderat på att se den, men det har inte blivit av än.)
34 - Muriel's wedding (Inte sett den)
35 - St. Elmo's fire (Inte sett den)
36 - Untamed heart (Inte sett den. Verkar inte så intressant.)
37 - The bridges of Madison County (Den har jag inte sett)
38 - Moonstruck (Mångalen. Cher och Nickolas Cage... Noo, I don't like it...)
39 - A league of their own (Denna har jag nog sett. Sån där dagtids-film. Okej, men inte den bästa jag sett)
40 - Splash (Vet inte ens vad det är för nåt. Nån sjöjungruhistoria med Tom Hanks. Inget för mig tror jag.)

Kommentarer
Postat av: Elle

Thelma and Louise är så underbar! Love it

2008-01-11 @ 19:37:27
URL: http://hitme.blogg.se
Postat av: Nicole

guud vilken sööwt blogg du har!!!

2008-01-11 @ 19:40:57
URL: http://baarbiiee.blogg.se
Postat av: Alice

Kul lista du har en fin blogg :-)

2008-01-11 @ 19:44:24
URL: http://juice123.blogg.se
Postat av: Emma

MEN ÄNTLIGEN har du sett The Notebook! :P

2008-01-13 @ 15:55:10
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: Erika

Nicole och Alice: Tack så mkt! :-)

Emma: Hahah men hallå, det var ju skitlänge sen jag såg den nu... var ju .. ja minst ett halvår sen iaf. Hihi :-)

2008-01-13 @ 23:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0