Weeeell...

Det händer inte så mkt här, så det är inte så mkt att skriva om. Jag är fortfarande på JFK ett par dagar i veckan, det går bra, inga större problem. Inte så mkt att göra just nu, vi är SEX praktikanter samtidigt... Rätt meningslöst. Det är jag och en KY-tjej från Hästföretagande i Skara, sedan är det en tjej som tagit studieuppehåll från gymnasiet som ska vara på JFK hela vårterminen.. Sen är det 3 tjejer till som jag inte vet vart de kommer ifrån eller varför de är där. Nästa vecka kommer Maria och Lollo och ska vara på JFK med... ÅTTA PRAKTIKANTER?! Det kommer vara totalt kaos... Eller rättare sagt, det kommer inte finnas saker för alla att göra. Känns rätt meningslöst som sagt. Men nästa vecka är ju min sista vecka på JFK med, så det ordnar sig väl.

Synd att ridning kostar så mkt pengar. Skulle GÄRNA rida på JFK, de har fantastiskt fina hästar och instruktörerna verkar väldigt bra med. Så himla sugen. Men det kostar 135kr för 50 minuter... Tyvärr inget jag har råd med på mina studentpengar. Får vara glad att jag får rida gratis på Vissmålen (eftersom jag har knattelektioner varannan lördag), men det är ju inte riktigt samma sak. Inte riktigt samma hästmaterial. Finns väl 2 eller max 3 hästar där som jag kan rida. Resten är små ponnier. Inte riktigt min grej... Hästarna på JFK är fantastiska, om jag någon gång får ekonomi till det så ska jag definitivt rida där.

Vecka 8 (20/2) åker jag upp till Sundsvall. Ska ha min fritids-LIA på Laggarbergs Skola i två veckor, vecka 9+10. Vecka 10 kommer David upp en sväng med, så det blir trevligt. Har inte planerat Sundsvallsvistelsen alls nu, men det är väl ungefär samma saker som jag alltid vill göra. Träffa familj, släkt, vänner och Diana. Känns som jag borde hinna det på 2,5 vecka... eller? :-)



Renoveringen i Davids lägenhet går framåt! Sista rummet är målat nu i veckan. Nu ska det in nytt golv (nån typ av matta) och så ska de sätta upp en liten vägg så man kan täcka för sängen. I förrgår köpte han hem tvättmaskin och torktumlare, så nu slipper han hänga tvätt uppe på vinden och betala 20kr per tvätt..

Ptjaa, det var väl ungefär det jag hade att komma med. För den här gången. Ska trolla fram lite bilder med framöver, men jag behöver ju sladd till min digitalkamera nu för tiden. Det enda minuset med min nya kamera. Men den är bra iaf. Nu ska jag låta Davids tvätt torktumla en stund till, sedan ska jag åka till Tenhult och ladda inför kvällens ridning. Hoppla hästen, hoppla hoppla..

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är snäll du som fortfarande läser min blogg!! =oD
Eller hur, Karin borde blogga!! Kanske inte hennes grej.. eller!?!?!
Nu ska jag gå och spela Kasta gris med Joel!!
KRAM!

2008-01-30 @ 19:36:47
Postat av: Mor

Hm, nä, kanske inte min grej att blogga, vet inte? Heja på Erika, välkommen till Sundsvall när det blir dags!

2008-01-31 @ 08:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0