Edit är en aning lagad.

Ja, lagningen av Edit är nu påbörjad, men det gick inte så bra som vi hade hoppats. Det var alltså vänster bromsskiva som var skadad och behöver åtgärdas enligt besiktningen. Så rimligt nog så började vi (nåja, A) med höger sida. Och det gick väl rätt bra får man säga. Men sen blev det dags för vänster sida, och det syntes rätt rejält att, jo den var "skadad". Skadad var ett rätt snällt uttryck. Nu kan jag ju inga korrekta uttryck eller så, men det var nåt med bromsoket som gör att bromsklossen legat och "skavt" mot bromsskivan så att den slitits ovanligt mkt. Detta lyckades A dock inte fixa, så det blev till att sätta tillbaka den gamla bromsskivan och så får pappas bekant, granne, mekaniker, Stefan, titta på det på måndag när han ändå ska kolla CO-utsläppet. Handbromsen däremot är fixad! Och det var inte så konstigt att den inte funkat som den ska... Släng ett öga på bilden:


Detta är alltså handbromsbackar från höger bakhjul. De ska se ut som den till höger, nämligen med den där extra "skivan" längst ut. Den andra är alltså paj, och det är därför det inte fått sån bra effekt när jag dragit i handbromsen, plus att den nog var rätt dåligt spänd. Men nu är bromsbackarna bytta på både höger och vänster sida, och spänd med för den delen, så nu funkar det perfekt. Mkt bra :) Hur som helst så vart det en del annat stök och bök med, men det mesta löste sig. och det som inte löste sig, det får som sagt Stefan titta på på måndag.

Annars då? Mjo annars har helgen varit bra so far. Igår blev det middag på Frasses och sen film, The contract, tror jag den hette. Minns inte riktigt. Men den var helt okej iaf. Och större delen av dagen har ägnats åt bilen. Kom hem vid 16-tiden och sen dess har jag inte gjort nåt nyttigt alls. Haha! Tänker inte göra heller, för den delen. Slappa är kvällens melodi, och sen ska jag sova när jag känner mig tillräckligt trött. Imorn är det plugg som gäller. Börjar inse att vi hade det rätt bra med pedagogiken på riddersberg, bra litteratur om inte annat. Barn och ungdomspsykologi-boken är ju lättläst i jämförelse mot den utvärdingsskrivelsen som jag försöker plöja igenom just nu. URK! Men aja, det ska nog gå det här med... Ett och två, kämpa på...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0