Tappad bakom en vagn?

Eller varför inte... Någon får hemskt gärna tappa lite pengar in genom brevinkastet hemma hos mig. Jag lovar att jag inte tänker skvallra eller slå den som tappar pengarna. Eller så. Och jag ska använda dem till nyttiga (för mig!) saker som bildelar, mat, hockey, bensin, ljus, kurslitteratur, räkningar..

Jag hatar det här. Jag verkligen hatar det. Att inte ha några pengar. Eller ja, att ha alldeles för lite pengar.

Saker och ting går inte som jag vill idag. Till att börja med så betedde sig bilen väldigt underligt när jag skulle åka till mamma och skriva ut papper. Lixom "hoppade" fram, ungefär som att den vore sur eller att jag hade choken ute för mkt. Vilket jgg inte hade. Jag kom inte längre än till birsta innan jag gav upp. Ringde pappa. Han var mycket upptagen. Men slet sig för min skull (snäll pappa) och kom för att ta en titt på bilen. Den fortsatte att hoppa och bete sig illa (vilket iofs var liiite skönt, hade varit pinsamt om jag hade inbillat mig) så vi tog den till pappas mekanikergranne.

Jag skickade iväg ett sms och beklagade mig;
"Såg en av era bilar på E4 nu. Tänkte på dig då :) Själv står jag stilla med en bil som inte går framåt alls... :( Pappa är här men det går inte framåt ändå. Blä för bilar!"

Som svar fick jag:
"Ler... har du provat vrida på nyckeln... Ler sött..."

Va?! Va är det för sätt att skriva så?! Va va va va?! Soooo very evil... :-P

Och när vi kommer till pappas mekanikergranne Stefan, då funkar bilen så klart prickfritt igen. Och vad får man höra då?!

- Det var nog bara skit bakom ratten.

VA?! Men hallåååå, samlade trupper mot Erika idag eller vad är det frågan om? MORR...

Hur som helst så tog jag mig till sjukhuset och kära mor. Satt där i nästan 2 timmar och skrev ut papper som jag ska läsa i pedagogik-kursen. Tanken var sen att jag skulle åka och köpa bromsklossar, monterngssats och nåt handbromstjosanhejsan till bilen, men jag kände mig alldeles för fattig (ungefär som att jag kommer känna mig rikare imorn?) så jag sket i det. Och nu sitter jag här med pms och en plågat ond handled.

Sen apropå ingenting så köpte jag en soffa igår. Haha ja, visst låter det ekonomiskt? Har knappt råd med mat, men en soffa ska jag ha? Nåja, soffan kostade faktiskt bara 250 kr så jag tyckte att det kändes okej. Jag fick ju 300kr av pappa i födelsedagspresent, så jag kan ju låtsas att jag betalade besiktningen med egna pengar och soffan med födelsedagspengarna. Då känns det lite mer okej.

--- Bloggpaus ---

Hmm.. Hihi. Där vände humöret 360 grader på en halvtimme... Och nu har jag fått låna spännband med, så om några timmar bär det iväg och hämta soffa! Tjoho!

Helt plötsligt, trots allt, så blev det en bra dag. :*




Kommentarer
Postat av: Madde

Men du får väl CSN pengar när du pluggar eller??

2009-09-02 @ 20:16:33
Postat av: Erika

Det är lite osäkert eftersom jag egentligen redan läst något som borde motsvara den ena kursen jag läser nu (fast inte riktigt)

2009-09-02 @ 22:31:24
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Emma

Spelar det roll att man läst liknande innan alltså? trodde inte csn kollade sånt

2009-09-03 @ 15:00:56
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0