Jan Bylund är en vis man!

Jag var på Ica Maxi förut. Handlade lite fredagsmys (inte OLW dock). Kom helt plötsligt att tänka på att jag är ledig på onsdag, och att S har semester. I mitt huvud snurrar kugghjulet och säger mig som så, att det vore trevligt om vi för en gångs skull skulle kunna träffas på dagtid, utan att behöva stressa för en gångs skull. Alltid när vi träffas så ska vi snart sova, någon ska upp tidigt och jobba, sonen sover så det blir en kort träff sen på kvällen, och så vidare, och så vidare. Det känns som att vi aldrig haft en träff i lugn och ro, bara vi för oss själva, utan någon som helst stress eller måsten.

Så jag gav mitt förslag. Att vi kanske kunde hitta på något då. Han visste dock inte om han ska ha sonen den dagen eller så, så vi ska väl återkomma om den saken. Men, när jag har presenterat mina argument så avslutade han sms-konversationen med; "Det har du så rätt i. Vore dundermysigt :) "

Min första tanke var: Åh, rätt svar!

Min andra tanke var: Oj, det där påminner mig om en del av en Jan Bylund-"sketch". Han berättar så här:

"En man som går in i ett förhållande med en kvinna; det är som att börja i skolan igen! Du lär dig saker varje dag! ... och det är prov jämt! Det är muntliga förhör... de ä jobbigt... Den skolan går du aldrig ur, det är helt klart."

Framförallt var det väl den delen med "prov jämt" som ploppade upp i mitt huvud, troligtvis just för den där "rätt svar"-tanken. För ja, det finns rätta och felaktiga svar när man pratar med tjejer. Och ja, om tjejen har en åsikt redan i förväg så kommer ditt svar bli ännu mer rätt, eller ännu mer fel. Och i mitt fall så fanns det helt klart ett rätt och ett fel, och som tur var så fick han VG+ på det provet :)

Nåja, jag ska inte vara "sån". Sen vet jag inte vad han skulle tycka om att jag bloggar om honom, helt ovetandes.... I have'nt told him.... Naughty me, huh? :) Iofs skriver jag ju inget som egentligen avslöjar vem han är eller så, så hemligheten är fortfarande säker. Sicken tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0