Mer reklam? Låter ju som en fantastisk idé...!?

Lyssnade på P3 Nyheter imorse på väg till jobbet. Det var ett inslag om hur den nya tv- och radiolagen gör det mer fritt för programbolagen att lägga in mer reklam i sina sändningar. Det behöver alltså inte gå 20 minuter mellan reklampauserna, utan kan gå mer åt samma håll som USA tex som har fler, men kortare, reklamavbrott. Huruvida reklampauserna här blir kortare eller bara fler, framgår dock inte av inslaget.

"Kanalerna och produktionsbolagen kan förmodligen räkna sig till de stora vinnarna, men den verkliga mång-miljonfrågan är ju i slutändan hur förändringarna tas emot av tittarna."

På hur många sett kan det egentligen tas emot? Ungefär hur många tittare kommer att uppskatta MER reklam? För frågan är ju om mängden reklam blir mer samtidigt som antalet reklamtillfällen per program ökar, eller om det blir mindre reklam utspritt på fler tillfällen.

Jag tycker väl egentligen att det är en dålig idé, vilket som. Jag tycker att reklam som grej är skit. Jag är emot all typ av reklam. Rent generellt så skiter jag högaktningsfullt i vad de flesta företag gör reklam för.

Så länge det inte är så att det är någon om gör reklam för min blogg. Eller ger mig ett bra pris på nånting som jag faktiskt behöver. Men hur ofta händer det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0