Vem behöver knark när man kan lukta på en häst?

Jag vet inte riktigt vad jag håller på med just nu. Men som vanligt, när det är kaos i huvudet, så kommer blogginläggen allt tätare.

Sitter och lyssnar på Stefan Andersson's "Bröllopsvals" och drömmer mig bort. Drömmer mig bort dit där jag så gärna skulle vilja vara, med dig.

Jag är så sjukt kluven! Jag vet vad jag borde göra. Det finns två bra alternativ. Problemet är att båda dessa "bra" alternativ är helt värdelösa och jag vill inte välja nåt av dem. Okej, det finns ett tredje alternativ med, men det är ett så extremt dåligt alternativ så jag mår illa av blotta tanken.

Ja, jag är kryptisk, som vanligt. Och nej, jag tänker varken skriva rakt ut vad det handlar om, och jag kommer inte heller gå in i specifika detaljer om någon frågar heller. De som jag vill ventilera med vet nog redan, i alla fall delvis, och det räcker.

Pinnen är bra i mitt liv. Älskade häst. Men tyvärr så får mitt tankekaos den konsekvensen att jag knappt ens vill åka dit. Förstår du ångesten i att ens erkänna det?! Att mitt tankekaos får mig så ur balans att jag inte ens vill åka till "någon" som jag VET, med 100% säkerhet, gör mig gott?

Igår tog jag mig i kragen och åkte dit iaf. Och självklart, precis som jag redan visste, så kändes allt bra igen. Alla tankespöken var som bortlåsta och timmen på Pinnens rygg var som den bästa terapin i världen. Vem behöver knark när man kan lukta på en häst lixom? Men även det goda tar slut någon gång, och när jag väl var på väg hem så var tankarna i full gång igen.

Och vad händer härnäst då? Jo jag väljer ett av de dåliga alternativen, som ändå, förhoppningsvis, till slut leder till en ännu bättre lösning än de som är aktuella just nu.

Det återstår väl bara att se om jag lever när vi väl kommer dit....

Kommentarer
Postat av: Emma

lät inte 100 det där :S :(

2010-07-05 @ 10:54:24
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: Erika

Det är inte riktigt 100 heller... :(

2010-07-05 @ 12:36:08
Postat av: Dave :)

Hoppas det löser sig för dig.. jag vet ju lite iaf.. Stor kram!!

2010-07-08 @ 23:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0