En blöt ridtur


Nu är alltså min femdagars ledighet till ända. Det har varit skönt, men det har inte påverkat sömnen i någon riktning alls, sover varken mer eller mindre. Provade att kasta ut Pucko och Pucko, men det gjorde inte heller någon skillnad. På order från jobbet så har jag inte heller gjort några mer avancerade aktiviteter, utan det har helt enkelt varit lugnt. Lite promenerande, lite stall, lite birsta, massa slöande. Alldeles lagomt tycker jag.

Idag har jag varit i Birsta, äntligen fått tag på julkort som jag vill ha ;) Ja, normalt folk tycker väl att jag är tidigt ute, men själv tycker jag att jag är sent ute. Men som alla vet så är jag ju inte som alla andra heller...! Köpte gravljus på Rusta, och sedan tog jag vägen förbi Indal och farmors grav. Tycker det är mysigt. Någon har även satt dit en fin lykta, så det passade ju bra att stoppa in gravljuset i den. Kan tänka mig att det är ännu finare nu på kvällen, i mörkret. (Fast usch för att vara på en kyrkogård i mörkret! :O )

Från Indal blev det sedan "bakvägen" till Bergeforsen. På den sträckan av 2 mil så mötte jag totalt 2 bilar och 1 lastbil! Jag tycker nog det är rätt anmärkningsvärt faktiskt. Hur som helst, när jag kom till stallet så småregnade det lite. Inte så farligt. Tog in häst och gjorde iordning honom. Han måste ju ha rullat sig i leran, himla lortgris. Nåja. När vi kom ut hade det börjat regna lite mer. Men vad är väl lite väder? Red bort till THF och tillbaka, det är inte klokt vad snabbt det blir mörkt nu... blä...! När vi kom tillbaka till stallet så såg det väl ut ungefär som om vi badat båda två. Blött blött blött. Men det var ändå en trevlig ridtur. Pinnen var glad, och jag var ... ja, så glad som man nu kan vara en dag som denna.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Var nog bra att han fick en liten dusch ;)

2010-11-04 @ 08:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0