Gott, surt och blandat.

Pinnen ska flytta... Nu är det bestämt.

Jag och Ann-Sofie stannade förbi i stallet på vägen hem från jobbet eftersom jag tänkt skriva upp när jag ska rida nästa gång. När vi var inne i stallet och hälsade på hästarna så kom Per-Ola för att kvällsfodra. Han berättade att tjejen bestämt sig för att ta Pinnen, och att han troligtvis åker i månadsskiftet... Har nog inte reagerat förrän ganska precis nyss. Innan kändes det väl "okej" om man nu kan säga det så, fast nu känns det skit. Jag har ju fäst mig vid skrutthästen... :(

Jag har iaf frågat vad för utrustning som ska skickas med honom, så jag vet när jag ska "plocka ihop mitt", men det verkar som att det bara är hästen som ska åka, och att all utrustning ska bli kvar. Men jag vet inte, det kanske är bäst att "möblera tillbaka" ändå, för säkerhetsskull. Är ju inte SÅ mkt som är mitt, typ padden, schabraket, reflextäcket, pannbandet, nosgrimman och martingalen. Och småsakerna i skåpet då, men de är det ju ingen som rör.

Älskade häst... Jag vill inte att du åker, men det finns ju ingenting jag kan göra...





On another note...

Jag borde kanske se till att allt är klart för morgondagen. Det kommer bli en lång dag, utan tvekan. Jobbar splitt-pass... Börjar jobba 8:45 idag igen, vilket innebär att jag åker hemifrån ungefär 7:45. Innan dess ska jag duscha, för jag är faktiskt alldeles för slö för att göra det nu, och göra med presentabel. Inte bara för att jobba, utan även för att gå på arbetsintervju. "Slutar" vid 12, och ska då åka ner till Sundsvall igen, för intervjun alltså. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Jag ska ha med mig två referenser är det sagt, jag har fått okej från min FM att använda henne, och ska även fråga min TM. Och som reserv så har jag ju breven från tidigare jobb. Efter intervjun är det bara att återvända till härnösand för att avsluta arbetspasset. Slutar 20:45 eller 20:15, minns inte riktigt. Drygt, oavsett vilket... Ska iaf sova hos A, men det är en klen tröst efter en sån monsterdag.

Men äsch, jag borde kanske göra mig klar för den, istället för att sitta här och gruva mig...

A's gravdekoration på Allahelgona

 

God choklad! Synd bara att jag lessnar efter bara en bit,
så jag har snart hållit på en en vecka med att försöka äta upp den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0