Nu har jag flyttat hem igen

Ännu ett monsterinlägg. Vet jag ens hur man skriver ett kort inlägg? Hmm... Tveksamt!

Det känns skönt att vara hemma igen! Även om jag haft en helt okej vecka på annan ort. Ja, helt borta har jag ju inte varit. Men fyra nätter borta av fem möjliga är ju rätt ordentligt. Och ovant med, för den delen. Och jag har dessutom haft sällskap tre av dessa fyra nätter, så vem kan klaga? Resten av veckan tänker jag inte kommentera så mkt mer, för vem vet vad "Storebror" läser... Mutter mutter...

Nåja!

Festen med Backoffice och ÅF igår var helt suverän. Jag hade jättetrevligt! Folket på BO är underbara och min lycka vore verkligen total om jag skulle få komma in i det teamet... JAG VILL! Hur som helst. Kvällen då. För det första ska sägas att jag var sjukt nöjd med min outfit, det var längesedan jag kände mig så fin! För jag tyckte faktiskt att jag var fin! Skön känsla må jag säga... :)

Vi sammanstrålade först på hotellet nere vid skeppsbron, och sen gick vi i samlad trupp den den lägenhet där vi skulle spendera kvällen. Och vilken lägenhet sen?! Holy hell.... Ett redigt "penthouse", med egen uppgång till taket, otroligt stort (minns dock inte hur många kvm, men stooort var det). I lägenheten fanns bland annat ett speciellt rum som var stort som ungefär halva min lägenhet, med en bilbana i. Typ radiostyrda bilar, miljoner av dem känndes det som. Det fanns ett rum med tv-spel, rockband och någon typ av bil-simulator-stolar (se bild längre ner). Det fanns pingisbord, blåsrörs-skytte (har ingen aning om vad det egentligen heter), osv osv. Så när det stog "möjlighet till diverse aktiviteter" på inbjuden så var det verkligen ingen underdrift.

Vi bjöds på "välkomstdrink", glögg. Jag är egentligen inget fan av glögg, men ska det va, så ska det va, och jag tackade och tog emot. Även pepparkaka med sån mögelost, typ, och det är ju gott. Glöggen däremot måste ha varit det starkaste i spritväg jag någonsin druckit, med undantag för rena shottar (som jag för övrigt inte alls är förtjust i). Så jävla stark var den! Jag och Anna satt och pinade i oss halva innan det bara var att inse att det inte går. Men det var ett tappert försök.

Till middag blev det julbord. Det var diverse olika läckerheter, väldigt mkt gott fanns det. Det var öppen bar dessutom, så det var bara att ta för sig av drinkar, cider, snaps, öl eller vin, eller vad man nu kunde tänkas vilja ha. Själv körde jag på Xide, det var länge sen sist. Och de är ju goda.

Efter maten var det väl partaj, aktiviteter och mingel som gällde fram tills dess att man kände sig nöjd. Framåt kvällskröken så startades Singstar till min obeskrivliga lycka. I löööööve! Och att det dessutom fanns minst 10-15 olika varianter av spelet gjorde ju inte saken sämre! Åhh så kul det var. Sen måste jag ju även erkänna att det blir ännu roligare när man får massa beröm för att de tycker att man är duktig. Bäckman frågade om jag inte funderat på att satsa på Melodifestivalen eller liknande, och Emma och Magnus satt nästan med hakan ner till knäna (nej, jag skämtar faktiskt inte, de verkade vara uppriktigt imponerade). Av Magnus fick jag dessutom kvällens bästa kommentar; "Alla andra lät som apor och sen kom du! Du var som en frisk fläkt i ett hav av diarré!"

Bilbana

 

Bil-simulator-grejs

 

Anna och Emma spelar pingis

 

Blåsrörs-pil-grejs

 

Välkomst"drinken" :)

 

Middag!

 

Köket

 

Singstar, och Emma som fotade




När klockan var närmare 02 tog jag tag i mig själv och begav mig hem till A, vi var dessutom bara några få kvar och det var lika så bra att försöka sova något. Ringde A och hade telefonsällskap på vägen hem, den stackarn hade det inte lätt heller... På grund av en trafikolycka (eller det var väl fler än en tror jag) så var det totalstopp på E4:an, och han hade stått mer eller mindre stilla sedan 17:30-tiden. Det visade sig senare att trafiken inte kom igång igen förrän 06 på morgonen, vilken jäkla natt för honom... stackarn. Själv somnade jag vid 3.30-tiden. Sov som en stock tills dess att A ringde och väckte mig vid 9:30, då hade han precis börjat åka norrut igen.

Pratade med Ann-Sofie en bra stund i tele innan jag gjorde mig klar och begav mig mot Sundsvall. Tog en sväng in på ICA Maxi och hämtade Partylite-grejerna, hallelulja! Väl hemma ställde jag bilen på parkeringen och kände verkligen att "Nu ska jag INTE gå ut nåt mer idag". Det höll i sisådär en timme eller nåt. Sen ringde A och frågade om jag ville göra honom sällskap borta på industriområdet när han skulle lossa. Mja, kan ju inte direkt säga att jag var nödbedd. Mötte upp honom på TLN och sen var det väl lite diverse som gjordes innan vi skulle skiljas åt inne på Schenker.

Och nej, det är något som inte blev som det skulle i kopplingarna på den karln...
"Vad gör du?"
"Jag hånglar med din panna, vad trodde du?"

Knäppast i stan :)

Hemma sen. Har bara slappat. Beklagat mig lite över den stackars hunden hos grannarna som skällde och gnydde i nästan tre timmar innan ägaren kom hem. När den har låtit i två timmar så skickade jag sms till ägarna (eniro.se is the shit) och fick då svar att hon skulle skynda sig hem. Det tog väl ungefär en timme från att hon svarade tills dess att hon kom hem och hunden tystnade. Själv fick jag feber. Det var ju mysigt. Eller är, jag har det fortfarande. Det har jag inte tid med. Att vara sjuk, alltså. Det går inte. Imorn ska jag ut till Pinnen är det tänkt, måste ju passa på innan han åker...

Ja, nej, det är dags att runda av ännu ett mega-inlägg. Förstår inte att jag ska ha så svårt att avsluta inläggen. De bara fortsätter och fortsätter och fortsätter...

Nåja, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Got dammit vad nice de där såg ut att vara =)

2010-11-28 @ 02:10:59
Postat av: Emma

fan vad läcker lägenhet :D Och som sagt, du ska vara riktigt nöjd med outfiten! Du passar i såna där kläder! :)

2010-11-28 @ 10:49:12
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0