Erika + Pinnen = No more?

Ställde in "the träff" igår. Kände mig inte det minsta upplagd. Däremot ska jag kanske ut och dansa den 12 nov! Har hittat rätt på en dansant karlslok som säger sig stå ut med att lära en nolla som mig att dansa ;) Vi får väl se om det blir nåt av det, det är ju den helg som jag jobbar helg igen, så frågan är väl hur upplagd man känner sig. Men det vore kul iaf!

Idag har varit en hektisk dag. "Ledig dag", my ass. Fick åtminstone en "sovmorgon", lång länge i sängen med andra ord. Klockan 12 gav jag mig iväg hemifrån, åkte till mamma för att hämta några däck-tillbehör. Stog på deras parkering och bytte till vinterdäck, det var så halt på vägen så det kändes inte värt att åka iväg nånstans bara för att göra det. Däckbytet i sig är inte svårt, problemet är väl mer att min kropp hatar mig efter att ha gjort det. Nu värker rygg, axlar, nacke och handleder, mer än på väldigt länge. Så det känns ju surt. Men å andra sidan skulle de nog värka ännu mer om jag skulle få snurr på nån isfläck och hamna i diket. Så man får väl tycka att det är värt det.

Ungefär dagens arbetsställning. Dock färre verktyg
och kortare tidsåtgång än den gången då A hjälpte
mig att byta bromsar på Edit


Åkte iaf därifrån till Bergeforsen och mr Chopin. Söthäst, evilhäst. Springer omkring i hagen i några minuter innan jag äntligen fick fånga honom. Nåja. Red bort till ridstadion och småtrimmade lite kort, sen red jag tillbaka igen. Kroppen hade redan börjat strejka sedan däckbytet, så det vart inte så mkt vettig ridning ändå. Och om man inte tillför ngt så kan det lika gärna få vara. Vi fick ju komma ut en sväng båda två om inte annat, det får vara gott nog.

När jag hade släppt ut honom i hagen så träffade jag Per-Ola (ägaren) inne i stallet. Han berättade att Pinnen eventuellt ska lånas ut till en tjej i Enköping... "Blir du ledsen då?" frågade han. Ja sa jag , det är klart det är tråkigt. Men det är väl sånt som händer, och det är bara att gilla läget. Tjejen i fråga ska komma och provrida på fredag iaf, så vi får väl se vad som händer efter det. Jag vet inte ens när han åker, om hon bestämmer sig för att "ta" honom. Jag hoppas åtminstone att jag hinner säga hejdå den här gången... P-O sa dock att om det blir så att Pinnen åker så skulle jag kunna rida Naomi istället, eftersom Lotta tydligen inte kommer ha så mkt tid framöver. Det är ju jättesnällt av honom, men jag kan inte låta bli att undra om jag verkligen skulle klara av Naomi, det gick ju inte direkt bra förra gången jag red henne... Men iofs, man ska väl inte ge upp efter bara en gång. Det är ju en sjukt fin häst det med. Nåja, jag ska inte ta ut ngt i förskott. Tjejen ska väl få provrida först, så ser vi sen vart vi landar.

Vackra Naomi

Resten av veckan då? Mja, ska eventuellt övernatta hos Ann-Sofie från jobbet någon eller några nätter, karln hennes är borta och jag har ju inget emot nattligt sällskap som ni vet :) Och kan man göra två flugor på smällen så är det väl bara bra. På torsdag har jag faktiskt massage inplanerat, och jag hoppas verkligen att det blir av. Speciellt med tanke på hur det känns just nu. Så håll tummen för mig people!
På lördag är det teamaktivitet med mitt arbetsteam. Vi ska faktiskt vara i Sundsvall denna gång, kors i taket! Ska på nån sån "aktivitetsgrej" med femkamp, tydligen finns det nån sån där mekanisk tjur där. Den jäveln ska jag testa om jag får! Vore ju lixom intressant och se om man haft nån nytta av ett antal års ridning. Fast jag har ju visserligen mest bara ridit snälla hästar, ingen "rodeohäst" (mer än Naomis försök senaste gången jag red henne då.. Mummel mummel). Efter femkampen ska det visst bli både bubbel-relax och sedan tacos! Åh, jag hoppas ipren eller alvedon är min vän så jag kan få äta lite tacos... Får väl suga på lite köttfärs i värsta fall :D

Åhhh så sprang klockan iväg precis som den brukar. Typiskt. Nåja, jag sover ju inte så mkt även om jag ligger ner så vad spelar det för roll. Men man kanske borde ge det ett försök ändå. 7:45 börjar arbetspasset, vilket innebär att jag åker hemifrån 6:30. Gäsp.

Till sist:
Alla som känner mig vet vilken anti-timråit jag är. Men de som säger att kvällens tackling på Ilkka Pikkarainen var karma och inte ska bestraffas, de har tagit på sig alldeles för lila glasögon. Det såg fan riktigt otäckt ut. Usch!
(Se klippet, bläddra till 2:18 om ni inte orkar se hela)

Kommentarer
Postat av: Emma

Uscha för din dumma rygg! Du skulle kanske behöva träna upp den lite?



Har du fortfarande ont pga tänderna eller varför kan du inte äta tacos? :/ Isf MÅSTE du ju till tandläkaren... kan ju inte ha det sådär!! :(

2010-10-27 @ 14:59:59
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0