Fälttävlan och dödsönskan?

Precis som vilken annan lördag som helst så är det ju bara skit på tv. Ja, förutom på Eurosport då, som nästan hela veckan sänt en hel massa hästsport, och så även ikväll! Ikväll är det fälttävlan - terrängprovet, och det är väl den gren som jag personligen har absolut svårast för. Inte svårt för som att jag ogillar det, men helt enkelt att den grenen + mig = katastrof. I min värld så är fälttävlan förknippat med någon slags våldsam dödsönskan, och det beror ju lätt förklarat på att jag är så fruktansvärt feg. Jag tycker att det är lagom livsfarligt med vanlig banhoppning, men när hindrena sedan blir fasta och "orivbara"... Nej, det skulle helt enkelt inte falla mig in! Men de som håller på med det är otroligt modiga och skickliga, och det gäller ju framförallt hästarna...! Grymma djur, modiga och duktiga.


Men bara för att spä på mig rädsla för fälttävlan ytterligare ett snäpp så kan man ju kolla på "Thrills and spills"-videos. 1:15 in i detta klipp börjar äventyren (fast innan dess kan man njuta av att se världens bästa Briar i sitt esse <3 )


Kommentarer
Postat av: Madde

När jag ser videon så är inte det första jag tänker.. hur gick det för de som red utan mer hur GICK det för Hästarna!! det är otäckt..

2010-10-02 @ 21:08:32
URL: http://mittnyajag.webblogg.se/
Postat av: Erika

Jag håller med dig! Det ser ut som att de skulle bryta både det ena eller det andra, eller åtminstone få nån ordentlig sträckning.. usch!

2010-10-02 @ 21:46:19
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag tänker inte ens titta... !

2010-10-03 @ 17:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0