Jag kan ju tilllägga...

Det handlar egentligen inte om antalet kronor som det kostar med Spotify. Det är själva principen. Det är alltid en sur känsla att tvingas betala för något som man tidigare fått gratis, och så är självklart fallet även här.

Och som sagt, det som gör mig mest skeptisk, nervös, eller vad man nu vill kalla det - det är gränsen på fem lyssningar per låt. Jag vill fortfarande veta om det gäller per månad eller per nånting annat, och om den begränsningen är bortplockad i betal-varianterna.

Det finns nog inte många som inte kan omprioritera 49kr eller 99kr per månad. Jag menar, hur många gånger ikväll har jag inte läst kommentarer som "Skippa två öl på krogen istället så har ni ert månadsabonnemang". Men nu kanske man inte går på krogen. Man kanske behöver dem till ett gäng paket nudlar för att mätta sig en månad, eller för att fylla på bensintanken för att ta sig till jobbet. Det finns alltid sätt att omprioritera pengar - men som sagt, det är inte det jag "bråkar" om. Jag är bara lite lagom tjurig över att en gratistjänst görs om till en betaltjänst, och att jag knappt ens kommer märka någon skillnad.

Jag använder inte Spotify i mobilen. Jag tror knappast jag skulle märka någon skillnad i ljudkvalitet. Jag behöver inte lyssna offline - jag är ju uppkopplad så fort datorn är påslagen. Jag har inget behov av nåt "multi-room-system", jag behöver inte ha med mig det utomlands och Spotify som radio har jag nog bara testat en enda gång, det var inget för mig. Alltså är den enda kvarvarande skillnaden reklamen - och den gör mig ingenting.

Det finns jättemånga "bra" argument till varför det är helt okej att Spruttifaj ska ändras om och kosta mer pengar, många är dessutom riktigt logiska. Men då väljer jag att svara "Det skiter jag i", för jag är på det humöret.

Sådetså.

Kommentarer
Postat av: Kiki

Från Daniels bloggpost: "As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times."



Gränsen är alltså 5 lyssningar per låt. Någonsin. Det nollställs inte. Uppgraderar du till premium eller unlimited så blir du inte cappad längre. 10-timmarsgränsen är dock per månad.

2011-04-15 @ 11:26:31
Postat av: Emma

Kör Premium jag. 99 kr för musik tillgänglig hela tiden är värt pengarna tycker jag. Jag gör spellistor och lyssnar i mobilen med ibland! typ om jag är på gymmet.

2011-04-15 @ 15:36:57
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Jag förstår din upprördhet, men skillnaden mellan Spotify utan och Spotify med reklam är faktiskt värd 99 kronor. Och man fattar det inte förrän man bytt upp sig och plötsligt tvingas byta ner sig igen... Dessutom är det ibland ganska najs att ha offline-spellistor. Typ när internet slutar fungera, t.ex. (Det tråkiga med Spotify är att jag inte längre lyssnar på mina CD-skivor.)

2011-04-15 @ 23:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0