Vem är Helena Josefsson?


Jag hade nästan kunnat tycka att det var en elit-uppställning i kvällens Så ska det låta, Brolle och Helena Josefsson möter Erik Segerstedt och Linda Pritchard. Men, vem är Helena Josefsson? Dels känner jag inte alls igen henne, och dels så gillar jag henne inte alls, av det jag sett hittills i programmet. De andra tre tycker jag är riktigt duktiga, och roliga att se och höra, men inte hon.

Jag tror det skar sig mellan oss två när hon, i kvällen avsnitt, gjorde en väldigt annorlunda version av Love hurts, en låt som jag för övrigt tycker väldigt mkt om. Hennes version var väl egentligen okej, egentligen, men det var ändå nåt där som inte alls kändes okej. Så aja-baja, inte "förstöra" en bra låt.

Kommentarer
Postat av: Magnus

för mig var hon bäst :) brolle, pritchard och erik är ju alla tekniskt superbra men hon hade mkt mer känsla tycke rjag. men vem hon är ja, det funderade jag på också. fick fram att hon är backing-sångare för roxette bl a? men i min värld borde hon göra en riktigt soft singer/songwriter-platta på egen hand. kanske redan gjorts, hmm... forska, forska!

2011-04-01 @ 23:15:01
URL: http://www.lavaengine.net
Postat av: 007

Helena är utan tvekan en av världens bästa sångerskor och till skillnad från många andra en riktig konstnär. Skriver underbar musik och har en sällsynt bra känsla i sina framföranden. Se henne live och du kommer ha rysningar konstant. Har gjort 2 soloplattor "Dynamo" och "Kyss mej". Grymt bra! I övrigt körat på himla massa artisters plattor och ffa allt som Per Gessle gjort de senaste snart 8 åren. Har också eget band med sin man, "Sandy Mouche". Otroligt bra!

2011-04-02 @ 13:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0