You've got to be kidding me...

Du måste skämta. Du måste tammefan skämta med mig.

Följetongen bil går alltså vidare. I början på veckan fick jag veta att nu ska motorn sättas i. På torsdagen - jajjamen, nu sitter den där, nu ska vi bara vänta på någon gubbe som skulle finjustera nånting. "Bara". Jaja, men det går ju framåt iaf. "På lördag har du den." Lördagen kom, nej, det var inte riktigt klart, gubben, eller gubbarna, skulle ha sig dit på kvällningen.

Pappa ringde nyss. Nytt problem: Bilen startar inte.

MEN SKÄMTAR DU MED MIG?! Den här gången var det tydligen någonting med tändningen, tändspole, nej inte fan vet jag, nåt i den regionen kanske. Jag är ingen mekaniker. Gert (han som har bilen) och hans "gubbar" hade stått och kliat sig i skallen igårkväll men inte kommit till rätta med det hela.

Så jäkla less på detta nu. Jag saknar min bil! Jag vill ha tillbaka den - helst i ett fungerande skick. Klart det funkar med lånebil o så, men jag vill ju ha min bil. Hur skruttig den må vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0