Hur har jag kunnat missa det?!

Jag tycker ju oftast att jag har rätt hyfsad koll på datorer och teknik. Ja, jag vet att jag säger emot mig själv med tanke på alla de problem jag haft på sistone, men jämfört med många jag känner så har jag ändå helt okej koll på det mesta jag behöver ha koll på, åtminstone. Och det duger för mig.

När jag läser bloggar ibland så kan jag störa ihjäl mig på att de har så sjukt liten text. Jag har avföljt några relativt intressanta bloggar av denna anledning. Nu ikväll satt jag och läste ett inlägg om hur män i regel tycker att de är mer attraktiva än de är, och motsatsen för kvinnor, (riktigt intressant för övrigt, även detta från HMIGU, igenkänningsskratt!) och jag reagerade även där på att skribentens (Annes förbannade blogg, ja alltså den heter så på riktigt) text var såååååå liten. Då ser jag helt plötsligt det här:



Jag vill dock poängtera att texten i inläggen är mindre än vad den blå texten här ovan är, så ingen tror att jag är helt blind.

Aja. Min tanke var denna: Nämen! Har Blogger samma funktion som Windows har med mina mappar? Värsta fiffigt! (Blond moment, okej). Jag insåg sedan att detta fungerar typ överallt. På massor med sidor. Kanske alla, vad vet jag? Sjukt fiffigt iaf. Men helt ärligt, hur har jag kunnat missa den här funktionen?! Klantigt, riktigt klantigt.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Grattis! :D

Dock tyckte jag att eftersom hon nu ändå tog upp det lika gärna kunde tagit med hur man gör med enbart tangentbordet också. För de som inte har en mus med scroller. Kortkommandon is da shit!

2011-12-22 @ 00:22:13
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Hahaha bättre sent än aldrig heter det väl? ;)

Haha ptja, det är en sak som jag inte lärt mig än i så fall, kortkommandot menar jag. Tur jag har scroller... ^^

2011-12-22 @ 00:25:07
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hehe... Man håller in Ctrl och trycker på + för förstoring och - för att minska. :) Man kan även vända skärmbilden upp och ner om man har lust.. Möjligheterna är oändliga med tangentbordet.

2011-12-22 @ 00:56:48
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny

Att vända skärmbilden är förövrigt en rolig historia om hur jag fick kännedom om det. Lillebrors tidigare ägare, som är en relativt storbystad kvinna, råkade lägga brösten på tangentbordet på jobbet, vilket resulterade i att bilden hamnade upp och ner. Panik utbröt såklart. :P

2011-12-22 @ 01:01:31
URL: http://faiy.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0