Nyårslista 2011

Eftersom jag är en sån list-nörd så är ju detta helt klart ett måste...! Och dessutom är det ju nästan tradition... ;P

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Indeed I did. Spenderade en vecka på ett ställe som jag trodde att jag aldrig någonsin skulle vara på (sen säger jag inget mer om det), jag provade sushi och jag skaffade hund! Säkert mer saker med, men minnet är kort ibland.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte komma ihåg att jag hade nåt nyårslöften. Säkrast att låta bli :P

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ohh ja. Syrran&Nicke fick Evelin, Emma&Ola fick Hilda, Ida&Stefan fick Tora, Madde&Mattias fick Samuel. Sen var det ju fler, lite mer "avlägsna" vänner som fick barn med, men för att inte glömma någon så stoppar jag med dessa.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej ingen som stog mig riktigt nära. Däremot så dog kusin Helena... :(

5. Vilka länder besökte du?
Jag repeterar förra årets svar: Små-land. Det räknas väl?

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Japp. Men vad det är håller jag för mig själv.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
15 april var väl en höjdare kan man säga, då blev jag månster :)

8. Vad var din största framgång 2011?
Framgång? Hmm... I'll have to get back to you on that one...

9. Största misstaget?
Att jag litade på vad den där fiskarjävlen sa. Falska jävla människa...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, det måste man väl säga då kanske eftersom jag varit sjukskriven större delen av det här året. Känns helt osannolikt egentligen...

11. Bästa köpet?
Det får nog bli mobiltelefonen, haha.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bilreparationer. Utan tvekan. Men om man ska säga en enda "pryl" så blev det väl telefonen med.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Finns mkt som gjort mig glad i år. Mina underbara vänner, min familj och alla djur omrking mig bland annat. Men spontan-omtanke är värt mycket, och att jag fick ett par vinterskor av M värmde enormt mycket.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Måste nog bli alla Glee-låtar. I år har jag på allvar fastnat för Glee, och jag har verkligen masslyssnat på många av deras låtar. I love!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare tror jag, men det hänger mycket ihop med sjukskrivningen och allt runtomkring den. Det har varit tungt stundvis. Men jag har underbara vänner och familj som piggar upp som sagt. ♥

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Egentligen att jag helt enkelt hade GJORT MER. Av vad som helst. Jag har suttit inne enormt mycket i år, men det har ju också sina anledningar. Men det är klart att man säkert hade mått bra av att kunna ta sig ut och faktiskt göra mer saker än vad man har gjort.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Nojat!

18. Hur tillbringade du julen?
Vaknade hos M, hade latmorgon, blev bjuden på dunderfrukost och begav mig senare till mamma där vi firade jul. Tittade även förbi hos pappa på kvällningen

19. Blev du kär under 2011?
Ja

20. Favorittidning?
Ridsport

21. Favoritprogram på TV?
Greys Anatomy! :D (Fast jag kollar ju sällan på tv faktiskt. Det blir ju oftast på datorn)

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nope, hatar fortfarande samma person lika mycket som tidigare.

23. Bästa boken du läste i år?
Tror ärligt talat inte att jag läst nån bok i år :S

24. Största musikaliska upptäckten?
Det får bli Daughtry. Jag har lyssnat på honom förr med, men i år fick han liksom en annan slags "storhet" hos mig.

25. Något du önskade dig och fick?
DISKMASKIN! :D

26. Något du önskade dig men inte fick?
Miljonvinsten på triss? ;)

27. Årets bästa film?
Remember me kom som en käftsmäll och gick rakt in i hjärtat.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Hade besök till och från under hela dagen, fina vänner och finaste familjen.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja självklart. Riktigt riktigt mycket. Men det känns onödigt att älta det nu när det ändå ligger i det förflutna.

30. Vad fick dig att må bra?
Det blir ett smått kopierat svar som förra året. Några ändringar dock. Känns som att det är samma svar på denna som på nr 13. Och jag vet att jag upprepar mig, men en av de personer som verkligen får mig att må bra, som finns där i ur och skur, som ger de varmaste kramarna som man någonsin kan få, det är "min" älskade Andreas. Man kan inte önska sig en bättre vän. Det är han som har plockat ihop bitarna när jag börjat falla isär och det är han som får mig att skratta när allt känns eländigt. Och det är han som får en bra dag att bli så otroligt mycket bättre.
Missförstå mig rätt, ni andra är underbara med. Mamma, pappa, syrran, ni får mig alltid att må bra. Mina underbara vänner. Naomi. Katterna. M. Ni är allt annat än bortglömda, alla har en speciell plats i mitt hjärta, och kommer alltid att ha det!

32. De bästa nya människorna du träffade?
Evelin ♥

33. Årets besvikelse?
Jag vet att jag upprepar mig. Men fiskarjävlen var en besvikelse. Fattar inte hur jag kunde bli så totalt jävla grundlurad. Ofattbart.

34. Förhoppningar inför 2012?
Jag la till en egen punkt nu eftersom jag tycker det känns så dystert att avsluta med en sån negativ grej som 33:an. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska skriva här.  Men jag säger så här, i brist på annat:
Jag hoppas på bättre hälsa, både fysiskt och psykiskt, men främst psykiskt eftersom det är vad jag jobbar mest med. Jag hoppas att jag så snabbt som möjligt kommer må så bra att jag klarar av att göra allt som "normala"människor gör, jag vill hitta ett bra jobb som jag trivs med, jag skulle vilja ha en medryttarhäst och jag vill ha bra och fungerande relationer med människor i min närhet. Och om sanningen ska fram - lite kärlek vore inte heller fel... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0