Helgen som gått!

Ja det andra inlägget skulle ju som sagt handla om Ponnyakuten.. men jag kände att det hade blivit så ruskigt långt, och majoriteten av texten hade varit en massa annat bladder, så jag gjorde ett nytt inlägg istället. Deal with it!

Ja jag tänkte ju så smått sammanfatta helgen som gått. (Oh det rimmar, så vitsigt av mig).

Öhh.. och bara för det så fick jag tankestillestånd. Vad gjorde jag i fredags? Ja jag jobbade ju. Åkte hem. Gjorde väl inte direkt nånting, degade framför dumburkarna. Pratade med älskade vän där lite framåt kväll-natten och så blev det en liten roadtrip. When I come to think of it, det vart inte jättemkt sova den natten heller. Har jag börjat sova dåligt nu igen? Typiskt... Nåja. På lördag på dan så tog vi en sväng på stan. (Jag rimmade IGEN! Borde jag börja rimma igenom hela inläggen?) Det blev uthämtning av linser och sedan tog vi en fika på "Trädgårn" eller nåt sånt, hette det. Nåt slags kyrkligt fik. Jättemysigt, och billigt! Fika för två personer för totalt 70 kronor. Awesome. På hur många ställen kan du få så billigt fika, som dessutom är himla gott? Rekommenderas varmt! Sedan hem igen, vi somnade framför tv:n både två. Jag vaknade strax innan 16-tiden och insåg att jag nog inte skulle hinna till Joanna i tid för att se hockeyn, som började 16. Lite tight om tid, kan man säga. Så jag duschade och tog det lite lugnt istället. La mig en stund till och bara mådde gott. Lite innan 17 gav jag mig iväg hemåt.

Ja, hemresan ja. Det var ju det där med bilar som krånglar - har ni hört den förut? Jag tyckte att den kändes lite trött i uppförsbackarna, liiiite tröttare än den känts tidigare. När jag kom till Bölesjön så ringde jag pappa. Och precis i backen efter det, när pappa väl svarat, så gick den sämre än någonsin. När jag kom till toppen på backen, då låg jag i 30 km/h, och körde på tvåan. För att ens ta mig upp för backen. Och SÅ halt var det faktiskt inte. Elände. Pappa hade dock ingen lösning, mer än att den ska lämnas in igen. Fast det visste jag ju sedan tidigare. Jag tog mig hem iaf, med nöd och näppe. Men det där att jag skulle plocka upp Joanna, det sket sig. Istället fick Joanna åka jordens omväg och hämta mig, och sedan gav vi oss iväg till Madde för kvällens tjejmiddag/födelsedagskalas. Nämnas kan ju med, att trots biltrassel och omvägar, så var vi ändå inte sist. Emma var sist. Hehe. Therese var först, det måste ha varit en underlig känsla för henne... ;)

Kvällen hos madde var AWESOME! Så jäkla trevligt. Madde hade gjort sånt sjuuuukt god mat, trerätters. Till förrätt så fick vi typ toast med kräftstjärtar, mango, avokado och sweetchili, sinnessjukt gott. Huvudrätten bestod av inbakad fläskfilé och ugnsgjorda rotsaker (de har säkert nåt namn, men det var potatis, sötpotatis och morötter, om jag fattade det hela rätt). Och sallad förstås. En sås med typ citron och lite apelsinstänk i! Åhh allt var så gott, så gott. Men GUUUUD så mätt man blev. Länge sen jag åt så jag blev så mätt. Men när det är så gott så vill man ju lixom inte sluta äta... hrm. Efterrätten pausade vi med ett tag, det var inte bara jag som blev riktigt riktigt mätt. Men när den väl kom.. Åhh även den så himla god. Kommer dock inte ihåg vad det hette, det hade nåt speciellt namn. Men det var iaf någon slags havre"kaka" till botten, och så hallon och glass och maräng ovanpå det, och så gjordes den i ugn! Mmmmm... vattnas i munnen bara jag tänker på det. Som sagt, SKITGOTT.
Kvällen innehöll även en titt på premiären av Melodifestivalen. Jag blir alltid lika förtvivlad över vilka sjukt dåliga bidrag de lyckas skaka fram. Och "paus-akterna"?! Man vill ju sjunka genom jorden av pinsamhet... usch. Såg dessutom någon artikel idag när de fokuserade på nån bild på Dilbas mage. Denna artikel kan ju få göra resten sällskap i inlägget "Avdelningen: Vem bryr sig?" Passar perfekt där... Sidospår, jomenvisst. När eländet var över så spelade vi Buzz! Så jäkla kul är det! Extra kul för mig, för jag vann. Alla omgångar som jag var med på, vann jag. Jag är grym... ;) Närå, det var bara tur. Men roligt, ändå :) Så tack brudar för en trevlig kväll! Detta gör vi om snart hoppas jag... :)

Imorse var jag till Maggan en sväng på någon slags hud-analys. Man fick se sin hud i UV-ljus, och då såg man typ om man var torr eller hade tilltäppta porer osv. Intressant. Sen fick man som en liten spa-ansiktsbehandling, kändes riiiiktigt lyxigt! Man kände ju skillnad efteråt, så jag beställde nån kräm o rengöring o så, det blir nog bra det där tror jag.. :)

Nu ikväll så har jag mest bara tagit det lugnt. Jag har återupptäckt tjusningen med MS Röj, så det har blivit lite spelade. Har även smittat Andreas med denna tjustning, så en liten del i det hela var att knäcka hans tider med. Vilket jag gjorde. Med bravur (åtminstone på storröjaren). Jag är ju duktig ibland jag.

Ja, det blev ju ett långt inlägg, ungefär som jag misstänkte. Det var kanske bra att jag delade upp dem på två ändå. Nu ska jag satsa på sängen, kan ju vara en fördel att åtminstone ligga ner om man ens tänker försöka sova. Har jag hört. De flesta sover bäst liggandes. Även om vissa av dessa sover liggandes i ett badkar, som jag fick höra idag.. Aja Baja!

Ordbajs ordbajs.
Godnatt mina små bombnedslag..


Kommentarer
Postat av: Madde

Kul att du tyckte om allt =) Efterrätten heter Glace au four. Fråga mig inte varför ;) Fyra lager med olika saker kanske?

2011-02-07 @ 07:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0