Jag var i alla fall inte sist.

Det har varit en huslig helg. Jag har städat och tvättat och diskat och rensat avlopp, och dessutom: Städat ut julen. Jepp jepp. Bättre sent än aldrig heter det väl? Gardiner och allt pynt är borta (okej, jag hade inte så mkt pynt, det var bara den sedan tidigare nedsläckta stjärnan och två röda kulor i ett fönster, och en julduk). Det enda som är kvar nu är "granriset" med belysning som sitter på balkongen, men det kan gott få sitta där så länge det är mörkt och eländigt ute på kvällarna. Ser ju mkt trevligare ut med lite belysning!

Tänkte dock på det, medans jag höll på att rensa bort alla grejer, att jag måste ju vara den sista att städa ut julen. 12-13 februari lixom, det är ju jättelångt ifrån julen. Sen blev det kväll, jag tittade ut genom fönstret, och såg en adventsljusstake i ett fönster på andra sidan gården. Så det var skönt, nu slipper jag känna mig sämst för att jag var så sen med att plocka bort julen. Yay for me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0