Orkidén och hundralappen

Humöret är lite bättre nu. Låg och dåsade i sängen förut, men det blev inte Schindlers list, utan det blev nåt mer lättsmält, nämligen Pirates of the Caribbean. Nu gjorde ju det varken till eller från humöret, men jag tänkte, för redovisandets skull.

Har varit en sväng i birsta med kära mor idag. Köpt blommor till köksfönstret och en fiiin-fin trestängad orkidé, orkidén kostade dessutom bara 99 kronor! Grymt. Blev även kattsand och lite människomat inhandlat. När vi parkerat här hemma och började lasta ur mina grejer, så hittar jag en hundralapp på backen! Awesome! Detta innebar då även, i min hjärna, att den fiiin-fina orkidén blev gratis. Jag gillar gratis orkidéer.

Jag såg även den häftigaste färgen på en orkidé som jag någonsin sätt. Blå! Skiiiithäftig! Jag ville ha den. Jag ville jätte-gärna ha den. Men aldrig i livet att jag köper en orkidé för 399 spänn, oavsett hur grym den är. Finns inte på världskartan. Men den var fin! (Därför får ni nu se en bild på den coola blåa orkidén, och sedan en bild på min fiiin-fina 99-kronors orkidé)

 

Är det förresten nån som håller räkningen på hur många gånger jag skrivit orkidé hittills?
Måste ju vara nån slags rekord.

Kommentarer
Postat av: systeryster

Haha du och mamma är orkidénördar. :P Jag kan inte ens ha en levande blomma. Även kaktusarna dör.

2011-02-28 @ 09:40:36
URL: http://conetti.blogg.se/
Postat av: Mor

Undrar om jag inte ska åka tillbaka o köpa den lilla vita ändå... får se;)

2011-02-28 @ 09:43:12
Postat av: Emma

Älskar också orkidéer, men jag lyckas inte hålla dem vid liv så bra. hur göra man? haha :)



den blå var ju riktigt häftig!

2011-02-28 @ 15:37:39
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0