Ännu en mitt-i-natten-blogg

Fast denna blogg MÅSTE bli kort eftersom jag ska jobba imorn. Urk på burk för att kliva upp tidigt, det är allt jag har att säga. Speciellt när man vänt på dygnet så duktigt som jag alltid gör.

Det blidde inget åka till Andreas ikväll. Träffade honom en sväng på TLN förut idag när han kom hem från arbetspasset, och eftersom jag ändå hade fått tillbaka bilen (i fungerande skick) och han ändå inte skulle vara hemma inatt, så kändes det inte som nån mening att åka dit. Och lika glad är väl jag för det! Jag skaffade mig nämligen besök i form av min systeryster!

Hon beklagade sig nämligen på Facebook över att bussarna är så eländiga från Härnösand (och de är verkligen eländiga på helgerna och vardagkvällarna...) så jag erbjöd mig att hämta henne i utbyte mot att hon kom hit och var lite social med mig. Sagt och gjort. När jag satt i bilen och hade åkt i typ fem minuter så ringde Andreas. Han frågade om vi ville låna hans Wii med tillhörande "Rockband"-utrustning, alltså trummor, gitarrer, mikrofon och spel till förbannelse. Jag tackade gladeligen ja! Han såg dessutom till att ha allting frånkopplat och samlat på ett och samma ställe tills vi kom dit, så det var bara att bära ner prylarna till bilen. Awesome!

Jag och Emma åkte iaf först och handlade lite. Eller ja, emma handlade och jag satt kvar i bilen och vaktade "utrustningen". Man blir ju lite nojig att ha så mkt grejer i bilen, och dessutom någon annans, så nej, jag stannade kvar. Vi åkte till Max med och skaffade oss lite mat, sedan begav vi oss hem, åt och kopplade sedan iordning spelet. Emma spelade trummor som en besatt, och hon lär nog få träningsvärk eftersom hon spelade "som man ska spela". Jag däremot fegade och hade hälen nere :P Men det är väl lika bra det, hade kanske inte kunnat använda gaspedalen imorn annars ;)

Nåja, det var jäkligt kul iaf! SVÅRT med trummorna och kanske lite för lätt att sjunga. Jag misslyckades TOTALT på Bohemian Rhapsody, men fick ändå 75% på hard. Det borde inte ha varit så "lätt" att ta sig igenom den tycker jag, med tanke på att jag större delen av låten varken kunde melodi eller text (trots att texten står på skärmen).

Andreas har, trots att han skulle bort ikväll, hunnit med att ringa och kolla läget tre gånger. Jag tycker synd om honom, spelet synkar inte alls bra på hans nya fina TV, så han har inte kunnat inviga det riktigt än... vilket innebär att det var jag och syrran som fick "premiärturen". Lyx oss, men som sagt, tycker ändå synd om Andreas. Men men, jag kan ju alltid behålla hans Wii, så kan han komma hit och spela.. Det låter som en kanonbra idé, don't you think? :D

Bjuder på en serie bilder på min kära syster när hon spelar Guitar Hero (detta är dock nästan 2 år sedan, men ändå, minerna är ungefär desamma ;) ) And with this, I wish you all a good night!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0