Man skulle haft en "handyman"!

(2011-01-04, 20:00-tiden)
Kom på idag när jag städade att det ju faktiskt finns en del småfix här hemma som jag bara inte tagit tag i att fixa. Framförallt för att jag känner att jag faktiskt inte kan.

2011-01-05, klockan är nu 07:50
Jahapp, det vart ett avbrott där ja. Ann-Sofie ringde strax efter 20-tiden så jag åkte dit en sväng. Det blev ju ett äventyr det med kan man säga, men innan jag berättar om det så ska jag berätta varför jag skulle behövt en handy-man... I lägenheten, alltså!


Well. Som sagt, jag inåg att jag har lite småfix hemma som jag egentligen skulle vilja/behöva ha hjälp med.
- En taklampa till vardagsrummet
- En taklampa till hallen (jag har ju faktiskt en lampa dit, en kan inte koppla in den eftersom det bara hänger lösa sladdar från taket. Sånt befattar jag mig INTE med).
- Se till så att kranen i köket inte sprutar vatten horisontalt från kranen. Vatten ska neråt - inte åt sidorna.
- Hjälpa mig att sätta fast en ny toasits...

Den sista punkten är nästan lite intressant. Förra hösten, alltså hösten 2009, så skaffade jag en toalettsits. Vanlig, vit, typ "hårdplast", eller vad man ska kalla det. Den har aldrig suttit speciellt bra, fast jag försökt skruva dit den efter konstens alla regler. Den har lixom suttit löst. Detta har i sin tur lett till att den börjat spricka vid ena fästet.

Om jag hade skrivit klart detta inlägg igår så hade jag fortsatt med: "Det skulle inte förvåna mig om den knäcks helt inom en inte allt för avlägsen framtid". Men eftersom det nu har blivit idag så kan jag skriva: "Inatt knäcktes den visst helt". Det går fortfarande bra att sitta där förstås, men skulle man få för sig att sätta sig lite för långt bak så riskerar man nog ett litet nyp i rumpan. And not the good kind of nyp!

Okej, jag sa NÄSTAN intressant. Hur som helst, nu har jag inte så mkt annat val än att köpa en ny toasits, men jag vill ju gärna slippa samma historia igen, så då vore det ju bra med en handyman som kunde sätta fast den rätt på en gång. Höhö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0