Trött, låg och sjuk

Jag har en stark misstanke om att de tre tillstånden på något vis har med varandra att göra. Faktiskt. Tycker ändå jag har kämpat på bra hela nyårshelgen. Jobba utan röst, jo men det gick ju bra tack vare att jag fått ägna mig åt icke-pratande arbetsuppgifter. Regga ÅF-avtal och svara på mail, det är min grej det. Det gick bra torsdag och fredag, igår gick det hyfsat eftersom jag kände mig ännu lite mossigare. Och om jag kände mig mossig igår, då ska jag nog inte ens jämföra med idag. Jag tror aldrig jag mått så dåligt (sjuk-förkylningsrelaterat) på jobbet tidigare. För att använda Lollos uttryck: Jag kände mig som en påse skridskor. Vad nu det betyder. Men det är inget positivt. Hur som helst härdade jag hela dan. Jag gav inte upp, banne mig. Pinade mig igenom övertiden med, för ja, det blev beordrad övertid idag med. Fråga mig inte varför... Men men.

Men nu sitter jag här. Känns som att jag har snor fulla huvudet. Mys. Febern har tagit över mig, och när jag andas genom munnen så bränner det i halsen, ungefär som när man ätit något riktigt starkt. Jag har haft VM i underliga nysningar, och varje gång jag hostar så hugger det i ryggen.

Men jag har åtminstone fått tillbaka rösten (även om den nu är hes, men man hör åtminstone vad jag säger).

Det var ju inte så här jag ville börja 2011... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0