Hysch hysch

Började skriva ett inlägg, men insåg sen att det kändes lite för privat, åtminstone i det här läget. Får väl se om det kommer upp nåt i samma kategori längre framåt sommaren, det beror ju helt och hållet på vad som händer framöver.

Humöret är iaf bättre nu. Naomi var en pärla när jag var i stallet. Det föll sig dock så att himlen öppnade sig helt och hållet när vi var borta vid ridstadion, och eftersom jag bara red i linne (ja, och ridbyxor o sånt förstås då, men jag menar upptill) så blev det snabbt väldigt blött och väldigt kallt! Det åskade och dånade, och det blixtrade, och regnet verkligen ÖSTE ner. Naomi brydde sig inte det minsta, utan knallade på i maklig takt hemåt. Hade inte en tanke på att lägga in en högre växel heller, utan gick bara där i sakta mak. Mupphäst. Väl inne i stallet så rann det av både henne och mig, stallgången såg ut som att någon hade spillt en hink med vatten där, men så var det ju inte. Det var ju bara rinnande regnvatten. Pysslade om henne och släppte ut henne i hagen, hon verkade fortfarande så nöjd så.

Att ta sig hem var ju en uppgift värd namnet det med, ösregn utan vindrutetorkare... Suck. Och när jag väl kom hem, då hade regnet upphört. Grattis Näsberg, duktig idiot. Jaja.

Väl hemma så blev det en varm dusch och sen har det varit rätt slappt. Pratade med Andreas en sväng, J ringde, jag kollade på sändningarna från Falsterbo Horseshow (galet att hoppa 1,70 barbacka alltså!!) och nu senast så är det Harry Potter som gäller. En klart avslappnad kväll, med andra ord.

Hur som helst så ser jag fram emot ännu en dag/kväll med Naomi, när inte regnet öser ner. Tack!

Hjärtat mitt, vad jag kommer sakna dig när du åker... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0