"Jag bloggar för ER skull!"

Nej, det gör jag faktiskt inte. Jag bloggar i absolut största utsträckning för min egen skull. Faktiskt. Min blogg är min dagbok. Men samtidigt sticker jag inte under stol med att man självklart peppas till bloggandet av att ha många läsare, många som kommenterar osv. Men det här är inte en sån blogg.

Det är mer logiskt att temabloggar av olika slag, oavsett om det handlar om bakning, träning, hästar, bilar eller foto, att det är de bloggarna som drar till sig mest läsare och kommentarer. Eller om bloggaren har väldigt starka åsikter i vissa frågor, debatterar mycket, "sticker ut" osv, då är det klart att de får kommentarer.

Jag bloggar om min vardag. Det är nog inte speciellt underhållande om man inte har en liten stalker boende inom sig. Höhö. Dessutom är det nog inte mycket som inspirerar till kommentarer. Jag har inga vassa åsikter, jag sticker inte ut. Och jag kan inte riktigt förmå mig att orka skriva speciella inlägg bara för att uppröra och locka till mig kommentarer, för det är ändå inte så bloggen kommer vara i fortsättningen.

Jag tycker det är skitkul att få kommentarer. Man blir peppad av det, men det är faktiskt inte därför jag skriver. Att jag konstaterar att det är dåligt med uppdateringar, det är lika mycket för min egen skull. Går man tillbaka och läser mina gamla pappersdagböcker så kan jag svära på att det finns liknande konstateringar i dem med, och där är det verkligen bara för min egen skull som jag skrivit. Jag tycker dock att det är otroligt kul att folk uppskattar det jag skriver, eller ATT jag skriver. Konstigt vore det väl annars?

Anyway, jag kan bli galet less på bloggar/bloggare som påstår (?) att de enbart bloggar för sina läsares skull. Så kanske det är, jag vet inte, men att hota med att "om ni inte kommenterar så kommer jag att sluta blogga/inte lägga upp bilder/[insert random threat], det är otroligt tröttsamt, och DET kan få mig att sluta följa olika bloggar. Jag tröttnar. Det är mkt roligare när folk verkar vara nöjda och glada genom sitt eget bloggande (även om själva inläggen bara är klagomål, det skiter jag i), men just detta kommentarsfiskande... Det gör mig galen.

Det vara bara (?) det jag vill säga.


Kommentarer
Postat av: Emma

tycker det är roligt att läsa så man har lite koll på vad du sysslar med där nere i sundsvall ;D

2011-06-26 @ 10:25:44
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0