Marknadsbilder

Fredag i staden Jönköping. Sveriges Radio P4 sänder "Svensktoppen Nästa" från Rådhustorget, och min föredetta chef/klasskompis Maria's man tävlade med sitt band Folkfest. De fick flest röster från folket men gick tyvärr inte vidare ändå... :(

Publik strax innan Folkfest gick upp på scenen

 

Catharina fanns i publiken, och Maria hade Eddie på sina axlar så att han kunde heja på sin pappa

 

Dalle på scenen

 

 

Sen var det ju en del annat med. Parader, till exempel. Den mest imponerande var den jag såg först, med massa blås-instrument, grymma trummisar och "flickor med snurrande pinnar". Jag tycker sånt är fränt. Fick dock ingen bra bild på dem. Men det var nice. Sen var "medeltidsparaden" rätt frän med. Och jag gillade hästen som verkligen inte brydde sig om att h*n var mitt i centrala Jönköping bland allt folk, stencool och lugn häst. Så ska det vara!

 

And this is the end of marknadsbilder. More to come.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0