Borde inte mail-leveranser vara fraktfria?

Nu vet jag seriöst inte om det är jag, eller den bloggdesigns-tillverkare som jag snart ska berätta om, som har en skruv lös. Jag tror dock att det är hon.

Satt och kikade lite på bloggdesign.nu, för att se om det dykt upp något som fångar mitt intresse (än så länge: nej). Klickade mig in på en tjejs blogg där hon skriver att hon gör designer till folk för olika summor. I slutet av beställningsinlägget står även detta:



Alltså, jag måste ha missförstått något. Frakt? Beställningsproceduren enligt hennes blogg är: skicka ett mail till henne, hon gör designen, lägger in den på en testblogg, sedan vill hon ha beställarens lösenord för att då lägga in designen i målbloggen, så att säga. Jag förstår fortfarande inte varför det tillkommer en frakt-avgift. Frakt?! VART DÅ? Och så den otroligt väl avrundade summan på 3,60 kr med? Hade det inte varit enklare att kalla det en administrativ avgift och ta fem kronor jämt? Jag bara brainstormar.

Men allvarligt talat, vad är det jag missar? HUR kan man få till en fraktavgift på en bloggdesign?! Pleeeeease tell me!

Men det är ju rätt fiffigt annars. Nästa gång jag skickar ett mail med nåt innehåll värt namnet så ska jag också ta ut en fraktavgift! Awesome, jag kommer bli rik.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Kanske räknar ut vad internet kostar på ett skickat mail :P

2011-03-01 @ 10:32:25
Postat av: Emma

hahaha!! =)

2011-03-01 @ 15:07:28
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0