En biltvätt mitt i vintern

Jag tänkte ju göra en god gärning som tack för att jag fått låna en viss generös människas bil både igår och idag. Den goda gärningen, bestämde jag, skulle bestå av en biltvätt! Jag har varit och spanat in den där gör-det-själv-stationen i Nacksta, så när jag bestämt mig så drog jag med mig kära mor och åkte dit.

Det var rätt lätt att klura ut hur man skulle göra, betala, få poletter, lägg en polett i maskinen och välj "program". Det fanns alltså några olika "lägen" man kunde välja, tex avfettning, högtryckspolning med varmvatten, borste med skum och varmvatten, avspolning med kallvatten och nåt mer, minns inte riktigt. Och jag kan tyvärr för mitt liv inte komma på vad stället heter. Vet att det finns ett likadant i Jönköping på Ekhagen, men det hjälper ju inte mig nu.

Hur som helst, det var riktigt smidigt och enkelt! Verkligen skitbra, dit kommer jag åka många fler gånger. Och jag lovar att meddela vad det heter, om inte nån annan kommer på det först.

En rätt stor nackdel med dagens aktivitet dock: Det blir kallare ju närmre natten vi kommer. Vatten + kyla = is. Inget kul. Dessutom snöar det, och då syns det ju inte hur fin och ren bilen är... ;-( Så... vilken tur att jag tog kort! :D

Note to syster Emma:

Ser du NU då att den är svart? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0