Nu har domen om bilen kommit.

I söndagsmorse skjutsade alltså jag och pappa iväg bilen till hans mekaniker-kusin. Ett nytt topplock var beställt, och det skulle bytas in under veckan. Igår ringde pappa, tydligen så hade de fått fel del. Eller ja alltså, rätt del men till fel bil. Eller fel modell. Jaaa, den passade alltså inte in i min bil. Typiskt... De skulle iaf jaga rätt på rätt del till min bil, och pappa skulle återkomma med besked.

Idag har han återkommit. Nån "rätt del" verkar inte finnas att få tag i för tillfället, åtminstone inte begagnat. Och ska man köpa bara de specifika delarna på Berners så blir det en hiskelig massa pengar. Därför blev det så här istället: Hela motorn ska bytas ut! Holy hell... Men tydligen så har de fått tag i en motor till min bil, en motor som gått 11 000 mil (min bil/motor har gått strax under 15 000), och till ett billigare pris än delarna från Berners. Så det får ju bli så då.

Det ska bli skönt att få en fungerande bil, men klart det är surt att det kostar en massa pengar. Det som också känns lite bittert är att vi nu lagt ut en himla massa pengar på den nuvarande motorn, och just nu känns ju det som helt i onödan. Vi hade kunnat byta motor direkt på en gång istället och sparat massa tid och säkert pengar med. Så ja, surt. Menmen, jag är som sagt glad om jag får en fungerande bil, det var ju ett tag sen sist kan man säga.

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Ajdå...inte kul att höra . Men varför köper du ( ni ) inte in en beggad golf och snor motorn av den ? Måste ju bli avsevärt billigare än att köpa en motor löst från ex skroten.

Aja hur som haver så blev det ju som jag trodde...motorbyte , bara att införskaffa motorlyft och kavla upp ärmarna och bereda sig på att bli oljig :-) Kan ju vara värt att poängtera att alla golfmotorer från 90-96 är identiska ( utom dieseln ) så vilken som passar ju ( sno en GTI motor vettja ) :-) piggare bil och den blir litet av en " sleeper " ;-)

2011-04-01 @ 00:43:33
Postat av: Johan

Ja nåt sånt måste ju gå å fixa. Topplockstjall är inte att leka med kan bli dyrt. Men kan man lyfta en C7:a borde det va lugnt sen, de håller bra också. betydligt bättre än de belgiska sextummarna.

2011-04-08 @ 11:19:46
URL: http://bilverkstad-i-stockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0