Vem är bra på avdrag?

Inte jag. Tjuvkollade på deklarationen (e-legitimation är bra) och upptäckte att jag påstås ska betala tillbaka 1300 spänn. Det finns inte en chans i universum att jag vill göra det. Vem vill, lixom. Men jag tänkte, eftersom jag pendlat till och från härnösand i ett års tid nu, borde jag inte då ha rätt att göra reseavdrag?

Problemet är bara att jag inte är 100% säker på om jag får göra det, och om jag får, har jag då räknat rätt? Jag hoppas svaret på båda de frågorna är ja, för i så fall känns det genast mycket bättre.. MEN, jag skulle alltså behöva lite hjälp av nån smart person så att det faktiskt blir rätt.

(Det är för övrigt första gången på alla mina år som jag får så "hög" restskatt. Jag fick på 300 kr en gång, men annars har jag alltid fått tillbaka.)



Vi kan sammanfatta med att det är en sjukt stor skillnad på om jag får göra avdrag eller inte. Det handlar om många dagar, ungefär 200, med 10 mil per dag. You do the math. Även minus de 9000 kronorna som man inte får räkna med så är det en hiskelig summa pengar. Som jag vill ha, såklart, men det ska ju vara korrekt gjort med...

Hjälp!

Kommentarer
Postat av: B

Klart du ska göra avdrag! Kom dock ihåg att du inte få tillbaka hela summan, utan ungefär 30% om ja minns rätt.

2011-03-22 @ 17:57:22
URL: http://Bogus.se
Postat av: Erika

Nej det vet jag :) men det fortfarande en bra summa pengar om man jämför med att behöva betala tillbaka, speciellt med tanke på att jag inte har nåt jobb längre :)

2011-03-22 @ 18:01:14
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0