Det är dåligt med bloggmotivation nu

Ni som bloggar, ni vet hur det kan vara. Ni som inte bloggar - ibland tar det slut på ord. Eller åtminstone slut på orken att plocka fram orden, och lägga dem i rätt ordning. Men nu har jag ju faktiskt lovat min hobbypsykolog att jag ska pressa fram lite ord, så det är väl bara att sätta fart då. (Egentligen är det bara sista april som lovandet gäller, men lika bra att smida medans järnet är varmt).

I onsdags var det ju en promenad i den jobbiga backen. Så här jobbig var den:


Ser kanske inte mkt ut för världen, men i min värld var det mycket jobbigt. Yes.

Annars då.. ja, veckan har väl inte varit allt för avancerad. Åkte lastbil med Andreas igen på torsdagen, och sov där på fredag förmiddag. Sen var det ju vårdcentralsbesök som gick.... ehum... Ja, vi kan säga att det gick, och resten av dagen, den gick med. När jag hade fått lift hem från Härnösand så mellanlandade jag hemma en stund, och sedan gav jag mig iväg till stallet. Det blev den första dusten mellan mig och Naomi, när det var bara vi.

Och vi kan väl säga så här: Ridturen gick bra. Förberedelserna, not so much. Hon är lite speciell, damen, och jag har väl inte riktigt "känt in" henne än. Men grejerna kom på, och jag kom upp. Inga brutna ben, inga hästar på rymmen. Man får väl vara nöjd med det. För ridturen i sig gick riktigt bra. Hon skötte sig prickfritt. Pigg och glad och samarbetsvillig. Positivt överraskad, så det var skönt.



Vi red iaf bort till ... öhh... jag får nå psykbryt på mig själv, jag vill hela tiden säga Rogbergasjön. Men då hade det blivit en lång ritt (den ligger i Jönköping). Vad tusan heter den då!? Nej jag ger upp. Jag har seriöst suttit och funderat i fem minuter men det står bara Rogberga i min panna. Puckade panna. Men jag lovar att det trillar fram snart. Eller sen.

Sen blev det lördag.

Kolla noga nu då Andreas, för här kommer det.

Hade fått en inbjudan till grillning och bras-besök från Therese, och jag tackade ja. Hade ju inget bättre för mig, men om sanningen ska fram så var jag väl inte speciellt inspirerad. Men att umgås med vänner är ju sällan fel. Kom dit samtidigt som Joanna o Mange och vi var först på plats. Otippat... ;) Sedan droppade det in folk allt eftersom. Tillslut var vi 11 vuxna och två barn. (Gissa vem den "udda" vuxna var... åhhh va kul det är när alla är par?!)

Anyway. Mingel och mat. Jag fick låna Joannas pojkvän och använda honom som grillmästare, och köttet hade ju Andreas donerat till mig. Tur man är omhändertagen, alltså.. :) Therese och Anders hade ordnat med potatisgratäng och några potatisskruvar (goda), sallad och lite annat småplock som de bjöd på. Riktigt ambitiöst av dem.



Efter maten gav vi oss iväg upp till Selånger Kyrka och spanade in deras majbrasa. Det var förvånansvärt mkt folk faktiskt. Nån liten kvartett som sjöng lite vårsånger, de var duktiga. Jag saknar sången... Jag vill sjunga. Samtidigt som jag inte alls har nån lust att kuska runt hit o dit på olika träningar o grejer. Kluvet. Maybe later. Aja, sidospår.



När vi var nöjda med brasan så gick vi tillbaka hem till Therese och Anders. Då serverades efterrätt som Therese hade skapat helt själv, riktigt gott var det. Fast jag orkade bara någon tugga. Jag har lixom lite dålig aptit nu för tiden. Uhm.. ja, kvällen knallade väl på. Lite senare frampå kvällen så blev det tre omgångar "Med andra ord" (gamla namnet "Hon som slukades av vargen" var mkt roligare! Bara namnet alltså, spelet är ju detsamma). Laget innehållande Therese, Madde, Joanna and yours truly vann med 2-1 i matcher mot laget innehållande Anders, Therese (anders brors fru), Mattias och Mange. De skyllde på fusk och allt sånt där, men det är väl så man gör när man är dåliga förlorare... ;)

Well... Fick jag godkänt nu Andreas?

Sen blidde det söndag då. Sådär lagom inspirerad på morgonkvisten, hade inte direkt lust att göra nånting alls. Framåt 13-tiden tog jag mig dock i kragen och åkte till stallet. Jag har faktiskt lovat att rida, så nu ska jag göra det med. Och jag vet ju att det brukar kännas värt det när man väl är där, även om man är oinspirerad innan. Ja hur som helst så gick det väl bra. Maggan dök upp med så vi gjorde sällskap ut en tur till den där sjön som jag, tro det eller ej, fortfarande inte kommer på namnet på. Men det var en trevlig tur, där ska jag rida fler gånger. Vi red på en stig som jag aldrig gått på förut, alldeles lagom sväng.  Naomi var härlig ute, precis som senast, men precis som senast så var förberedelserna lite sisådär. Men men, sånt får man väl ta.



Söndageftermiddag blev händelselös. Framåt kvällen så ringde Andreas och vi surrade ett tag, sen pratade jag även med mamma en stund. Missade hela första timmen av Big Brother Live, men så kan det vara när man pratar med fina människor ;)

Och apropå BB, jag har inget att protestera mot den person som åkte ut. Visst finns det andra jag hellre skulle se åka, men huvudsaken inte någon av mina favoriter åker ut, så är ja nöjd.

Idag är det måndag. Vaknade när jag fick sms från lillasyster som frågade om jag kunde skjutsa Nicke-lilltrollet. Fast sen när jag väl frågade så hade de redan löst det, för tydligen hade hon skickat till hela telefonlistan, typ. Wellwell. Jag ringde SC och frågade om de hade tid att fylla i ett papper jag behöver skicka till försäkringskassan, och det kunde de göra medans jag väntade, så jag åkte upp till Härnösand. De grejade med pappret medans jag gick på stan, och sen fick jag det. Smidigt. Jag begav mig hem till Andreas, som visserligen inte var hemma. Han var ute o gick med sitt sällskap. Jag höll mig hos honom ändå tills han kom hem, så sen blev det lite mysigt umgänge med finaste vän, lite middag och lite Angry Birds. Nej, jag är inte alls förtjust i det spelet... :P

Jag behövde det umgänget. Enkelt, okomplicerat, inga knepigheter. Jag behövde det. Den här dagen har varit bättre än många den den senaste tiden. Så det kändes bra.

Annars har jag inte gjort så mkt ikväll. Surrat med ume-Emma på msn, trevligt som vanligt. Har slökollat på hockeyn med, verkar ju än så länge som att det kommer sluta bättre än matchen mot Norge. 3-0 till sverige nu och bara ett par minuter kvar. Gött. Då kan man kolla på BB med gott samvete ;)

Imorn är det tänkt att jag ska åka och luncha med kära mor. Trevligt.
Nu kom det en katt och la sig väldigt bestämt mitt framför tangentbordet, han försöker även lägga huvudet på tangentbordet. Hysteriskt kul :D
Bäst att avsluta bloggandet och ge honom lite uppmärksamhet...:)

Vad sägs om det inlägget från någon med bloggmotivations-brist!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Lögdösjön är namnet du söker. :)

2011-05-03 @ 12:32:09
Postat av: Erika

Ja jävlar! Att det skulle vara så omöjligt att komma på... knepigt. Men tack! :)

2011-05-03 @ 14:16:32
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0