Jag hatar åska...

Vaknade imorse av den högsta åsk-knall jag hört på evigheter. Först trodde jag att det var någon typ av industrifordon som gjort nåt arbete direkt utanför min fönster, typ tappade 40 traktorskopor från taket eller nåt, för jäklar vad det small till. Jag vaknade med ett ryck, katterna flög ur sängen och in i garderoben (det var iofs lite småskoj att se, men not the point). Fattade egentligen inte vad som hände. Lättade på persiennen och kollade ut, det hällregnade. Men det var inte förrän den andra knallen kom som jag fattade vad det var som hade låtit. Och jag höll på att, ursäkta språket, skita på mig. Jag hatar verkligen åska.

Sprang upp och drog ur alla kontakter jag kunde hitta. Jag vet inte om det egentligen gör ngn skillnad, det ska ju finnas åskledare och sånt där, men varför chansa. Kröp ner i sängen sen igen, låg och skakade bra länge innan jag kunde slappna av. Hade sån lust att "ringa en vän", men någon måtta får det vara.

Kom dock att tänka på förra sommaren, när jag precis i början av ett regnoväder (visste dock inte hur "illa" det skulle bli) åkte hem till S eftersom vi skulle träffas. Han var inte hemma när jag kom dit, så jag satte mig och kollade på TV. Det dröjde dock inte så länge innan det var fullt oväder, det åskade och framförallt blixtrade så in i norden. Fruktansvärt var det. Jag hade en kudde för vardera örat, filten uppdragen över huvudet, och mådde bara skit. När S kom hem så satte han sig på huk bredvid mig, kramade om mig och strök mig över huvudet.

Ni måste förstå att jag verkligen är galet rädd för åska, blixtar och oväder. Jag vet inte varför, jag vet inte vad jag tror ska hända. Jag tycker bara att det är fruktansvärt otäckt. Men trots att det där var ett av de värre ovädren jag varit med om på väldigt lång tid, så var det även en av de få gångerna jag kännt mig så trygg. Jag saknar den känslan. Jag saknar att ha någon.

Och jag saknar dig. Eller kanske snarare drömmen om dig. Fast just nu känns det som samma sak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0