Det låter dyrt...

Förra helgen gjorde jag en av mina största tabbar som bilförare. Och ändå var det inte en speciellt stor tabbe. Jag backade nämligen upp över en trottoarkant. Första tanken när man gör en sån sak är väl att "nu kommer jag få punktering"... Men nåt sånt har jag inte märkt av. Däremot så har den börjat låta konstigt från den sidan där trottoaren mötte gummi. Det liksom gnisslar. Ibland när jag kör rakt fram, men allra oftast när jag gör vänstersvängar i typ rondeller och korsningar, när trycket alltså läggs på väntersidan. Då gnisslar det. Och i mitt huvud kommer det bli dyrt.

Jag har rådfrågat min bilkonsult Andreas och han misstänker att det "bara" handlar om hjullagret. Eftersom det var dåligt på högersidan så är risken överväldigande att det är samma fel på andra däcket med, eftersom de troligtvis byttes samtidigt förra gången och då alltså säkert kan gå sönder samtidigt. Åh herregud, det där måste vara den mest IQ-befriade meningen som jag skrivit på år och dag. Var det någon som fattade vad jag menade? Aja, skit samma. Det låter som en trasig bil och trasig bil låter ALLTID dyrt i mina öron. Jag hoppas dock att Andreas diagnos är korrekt, för då är notan ungefär 300 kronor. Håll tummen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0