Haha snacka om flashback!

Nu har jag ringt och sagt upp mitt mobila bredband. Det känns ju bra, jag har ju som ingen nytta av det ändå. Men gud så himla bekant det var att prata med kundtjänst! Fast att sitta på "fel sida", så att säga. Nu satt jag ju aldrig på churn på CH, men jag satt ju bredvid Lisa ett tag som tog sånna samtal. Det här var preciiiiis ett sånt samtal enligt mallen alltså!

Jag ringde in, hon bad mig upprepa mitt personnummer (säkerhetskontroll, check!), jag förklarade mitt ärende och hon frågade varför jag ville säga upp. Jag förklarade att ja inte använde det. Hon gav mig ett churnerbjudande (check) och försökte sälja in det så gott hon kunde, men jag tackade artigt nej. Hon informerade mig om uppsägningstid (check), vilket datum tjänsten kommer upphöra (check) och att hon kommer skicka hem en skriftlig bekräftelse på att avtalet är uppsagt (check!).

Det är bannemig lite roligt att ringa kundtjänst och vara trevlig kund alltså, speciellt när jag vet hur de kan ha det, de som sitter på andra sidan. Har jag inget mer jag kan ringa och säga upp? ^^













MVH
Fd. Kundtjänsttjejen

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag skulle aldrig fixa att sitta på churn! Huga... Ne, BO skulle man ha kommit till och sluppit kundkontakten.. :)

2011-11-30 @ 13:34:31
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Ja, men eller hur. Jag satt ju på BO i omgångar när de hade för mkt att göra, och ÄLSKADE det. Och jag var dessutom sjukt mer effektiv där än vad jag var i telefon, haha.

2011-11-30 @ 13:39:54
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0