Saker man gör i sömnen

Jag är sjukt trött idag. Sovit dåligt inatt, fast ändå länge. Det blir ju så ibland.

Jag ringde Andreas strax efter två-tiden. Surrade på en stund, sedan så konstaterade han att han skulle ringa upp om ett tag. Det är sällan något problem eftersom jag ofta är vaken på nätterna. Nu hann jag dock somna innan han ringde upp, ungefär en timme senare. Jag undrar vad vi pratade om, för jag minns bara den sista delen av samtalet. Enligt vad jag kan utläsa av samtalshistoriken i telefonen så pratade vi ändå i 10 minuter, så det kan ju inte ha varit bara "Hej vad gör du? Jag sover. Okej, då får du fortsätta med det". Det enda jag "minns" är att jag tyckte att jag lät rätt pigg, men det tror man ju alltid när man blir väckt av telefonen.

Efter att jag hade pratat klart med honom så skrev en vän på FB-chatten (via mobilen) och det svarade jag tydligen också på. Där kunde jag ju åtminstone se vad jag hade skrivit (vilket var ungefär 3-4 meningar), och det var som tur var inget konstigt :P

Sen finns det ju andra saker man ibland kan göra medans man sover. Jag har en vän som emellanåt pratar i sömnen tex. Nu var det ju ett tag sedan jag hörde det, och det är väl inte så mkt prata som att mumla, men det är rätt kul att lyssna på så länge h*n inte säger nåt "konstigt", haha. Jag kan ibland vara nervös för att jag nån gång skulle prata i sömnen, jag menar, då kan man ju verkligen inte styra över vad man säger.

Jag minns en gång, fast det vet jag inte om det var på riktigt eller om det var "fake", men det var på en Halloween-övernattning på lantliga. Jag vet inte hur gammal jag var, jag kanske gick i sjuan eller åttan eller nåt sånt, och Mia, en tjej som var några år äldre än mig, hade somnat före alla andra. Jag minns att hon började mumla om Lucifer, Lucifer kommer, Lucifer är här. Vi skrattade gott åt henne tills en annan tjej, Sanna, förklarade att Lucifer troligtvis syftade till djävulen, eftersom han enligt henne heter "Lucifer Satan Belcibub". Vi "småtejejer" blev jävla skraja kan jag meddela.

Hmm.. Jag kom ifrån ämnet lite. Saker man gör i sömnen. Ja, jag tror åtminstone inte att jag går i sömnen. Jag har inte heller varit med om att någon jag sovit i närheten av gjort detsamma. Jag har hört talas om folk som har sex i sömnen, fast det gör jag inte heller. Då missar man ju allt det gottiga, så det verkar ju onödigt... :P

Däremot så kanske jag knuffas lite i sömnen. En och annan spark har jag säkert delat ut. Jag har själv fått min beskärda del av armbågar i ansiktet och både delat ut och tagit emot lite "kram och gos".

Det är gött att sova. Och det kan vara rejält spänannde med...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0