Varför blir det så här? Datahjälp önskas!

Hjälp mig nu!



Varför blir det så här? Det kan hända precis när som helst, nu ikväll har det väl hänt kanske en gång i timmen. Vad som händer? Jo men jag kan sitta och surfa på vilken sida som helst, men så helt plötsligt byts det till fliken där jag har Facebook, webläsaren hänger sig (firefox) och så kommer den här rutan upp. Den kommer alltid upp två gånger i rad innan allt är lugna gatan igen. Men som sagt, sen tar det ju inte speciellt lång tid innan problemet dyker upp igen.

Jag hade problem när jag testade Chrome med, fast då fick jag aldrig upp nån varningsruta, då hängde sig bara webläsaren och jag fick frågan om jag ville vänta eller avsluta. Den hoppade då inte heller till fliken med FB såvitt jag kan minnas. Men det var precis samma sak att den hängde sig två gånger på rad.

Skillnaden nu motför tidigare, det är ju att nu hänger sig inte hela datorn. Det avhjälptes ju när jag uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet. Men det här problemet fanns före det, och det finns kvar nu med.

Så, what to do?! Heeeeeelp me!

Kommentarer
Postat av: fredrik

Troligtvis spelar du nåt spel på fejjan som din webläsare inte gillar oftast är det på facebook man får upp det går nog inte att undvika. Kolla om du kan uppgradera din webläsare

2011-11-09 @ 23:45:01
Postat av: Fanny

Hej!

Hittade detta åt dig, du kan ju testa:

1. Skriv about:config i adressfältet på webläsaren och tryck enter.

2. Det kan komma "This might void your warranty!"

Klicka isåfall i "I'll be careful"

3. Sök reda på "dom.max_script_run_time" och dubbelklicka på den.

4.Du ska då någonstans kunna skriva in ett heltalsvärde, skriv då 20.

5. Tryck "OK"

Detta löser tydligen inte det bakomliggande problemet, men du får inte upp rutan lika ofta om jag förstod rätt..



Har bara översatt instruktionerna åt dig, har inte provat själv eftersom jag dels inte har problemet och dels att instruktionerna bara gäller för Firefox, så det går inte att öppna i chrome. (Finns väl antagligen samma problem i alla andra webläsare, men detta är alltså vad som gäller för FF)

Annars skulle jag nog säga som föregående att du kan prova uppdatera/ominstallera webläsaren, däremot har det knappast något med facebookspel att göra.

2011-11-10 @ 00:03:08
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny

Fast å andra sidan, du verkar ju ha en del tjafs med datorn, så varför inte bara ominstallera hela skiten? ;) "Gör om, gör rätt" från början liksom.. Hehe..

2011-11-10 @ 00:06:46
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Fredrik: men det händer ju även om jag inte spelar spel... tror jag. uppdaterade dock ff för inte alls speciellt länge sedan. en vecka, max



Tack för tipsen Fanny, ska testa det! Har länge funderat på att ominstallera allt, men ärligt talat är jag totalt nollställd på hur jag ska göra. Förr när jag gjort sånt (på min gamla laptop) så hade jag en "recovery-skiva" som jag fick när jag köpte datorn, den såg till att allt blev som den skulle utan att jag behövde fundera speciellt mkt. Nu har jag ingen sån, och vet alltså inte hur jag ska få tag i windows tex, om det är nåt jag behöver tänka på speciellt eller så. Jag vet inte hur jag ska göra, helt enkelt. Vågar inte chansa heller ifall datorn skulle råka bli helt obrukbar... :P

2011-11-10 @ 00:22:34
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Fanny

Har fått höra av pålitlig källa att det kan röra sig om trasig modul i datorn eller felinställd proxy eftersom även chrome hänger sig oberoende av sida. För att åtgärda själva problemet måste man alltså först veta vilket, och det är nog inte helt enkelt kan jag tänka mig. Så prova mitt första tips och se vad som händer. :)

2011-11-10 @ 00:53:08
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Chris

Erika varför ber du inte nån av dina gamla kollegor på CH att hjälpa dig ? I all synnerhet med att göra back-up av dina filer och sedan ominstallera Windows ?

För att göra en back-up behöver du en extern HDD och för installationen av Windows behöver du givetvis en DVD med operativet på . Vad gäller Windows så kan du välja två sätt att fixa det , lagligt eller olagligt :-)

Den olagliga vägen kan du klara hemifrån bara du har en lös brännbar DVD-skiva samt en DVD-brännare och snabb internetanslutning . Windows hittar du ganska lätt på en viss superkänd piratsida ( hint , hint :-P ) inkl licensnyckel . Bara att ladda ned , bränna ut och mata datorn med DVDn och sedan följa instruktionerna.

Den lagliga vägen innebär en tripp till Birsta och inköp av nämnda operativ och du blir runt 1.500 kr fattigare :-) .

Väljer du den olagliga vägen så behöver du två datorprogram , Winrar samt Daemon-tools vilka båda är gratis att ladda ned ( lagligt ) samt ett brännarprogram typ Nero men det finns massor att välja bland.



Nå jag ska inte bli långrandig men vill du ha hjälp så är det bara att hojta till :-)

2011-11-11 @ 18:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0