Jäkla handleder...

Jag ser ett samband, och jag gillar det inte. Sen det började bli kallare så har mina handleder börjat balla ur igen. Jag gillar det inte. Jag har gått nästan hela sommaren och knappt märkt av dem alls, vilket varit helt underbart, men nu har jag börjat få ont igen och då är det handledsskydd eller bandage-aktiga lindor som gäller. Det suger. Det är totalt värdelöst.

Jag hade tänkte att jag skulle byta däck nu här någon dag, för nu börjar minusgraderna komma på nätterna. Och med tanke på att jag ska börja jobba på måndag så skulle det ju kännas bra att ha vinterdäck de mornar när vägarna ännu inte bli torra och o-hala. Jag vill helst inte få sladd på alnöbron och åka ner i vattnet, thank you very much. Men till problemet då: Jag är rätt övertygad om att mina handleder kommer säga artigt Nej tack bara av att bära ut däcken från källaren. Och de kommer säga, lite mindre artigt, Dra åt helvete, när själva däckbytet ska göras. Och om jag mot förmodan lyckas slutföra uppgiften så kommer de att säga: I told you so....

Jag hatar när mina handleder leker besserwisser. Jäkla know-it-all alltså...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0