Ska vi skratta lite?







I julklapp gav jag min svärmor kontraktet för en fin begravningsplats på en av stans finaste kyrkogårdar som jag betalat dyra pengar för.
Året efter fick hon inget och frågade varför? Jag svarade, du har ju inte använt julklappen du fick förra året.
Så startades bråket

Jag bjöd min fru på middag, och av någon anledning tog kyparen min beställning först.
Jag sa att jag vill ha Entrecote, gärna blodig..
Är du inte rädd för galna kossan frågade kyparen.
Nej hon kan beställa själv
Så startades bråket

Jag satt i soffan med fjärrkontrollen och flippade mellan kanaler.
Vad är det på TV:n sa min fru.
Damm svarade jag.
Så startades bråket

En söndagsmorgon klev jag upp tidigt, klädde på mig, ordnade frukost, matsäck och gick tyst ut till garaget. Kopplade på båten, satt mig i bilen och backade ut. Vinden ven och regnet stod som spön i backen.
Jag hörde på radion att det skulle fortsätta hela dagen. Jag körde tillbaka in i garaget och smög in i huset. Klädde av mig och kröp ner hos min fru och viskade, det är ett jäkla väder ute.
Min fru svarade mjukt, Ja och min dumma man är ut i det och fiskar.
Så startades bråket

Min fru såg sig själv spegeln efter att hon duschat. Hon sa, jag är tjock, gammal, och ful. Snälla säg något snällt.
Jag svarade, det är ju i alla fall inget fel på din syn.
Så startades bråket

I morse på väg till jobbet körde jag rakt in i en bil.
Föraren klev ut och det visade sig vara en dvärg. Han skrek
: jag är inte glader!
Nehej sa jag vilken av dom är du då?
Så startades bråket


Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina föräldrar på jobbet.
En flicka bidrog med följande alster:



Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma,
återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:

"Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk.
Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb.
Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar,
vi hade tjänat efter det senaste snöovädret. Bilden föreställer mig när jag säljer en snöskyffel!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0