Vill du prova Digster?

Okej. Nu är jag Buzzador igen! Yaaay! Denna gång är det en internettjänst, musik, som gäller. Digster. Hört talas om det förut? Jag har hört talas om det, men aldrig riktigt brytt mig om att sätta mig in i vad det är för nånting.

Nu har jag iaf kollat in det lite mer noggrant. Det är, som jag fattat det, en tjänst som ger dig spellistor. Du får efter att ha registrerat dig/loggat in ange vad du gillar för typ av musik, vid vilka "tillfällen" du lyssnar på musik (träning, romantik, middag, avslappning osv) och utefter det får du förslag på spellistor som ska passa just dig.

Som Buzzador får man en värdekod och får då använda Digster Premium i sex månader. Digster är annars en gratistjänst och vem som helst kan använda spellistor därifrån, så därför vart jag lite förvirrad över vad som ska vara "bonusen" om man istället är Premium-användare.

Digster själva skriver:
"Med Digster Premium får du tillgång till alla tidigare versioner av våra Live-listor och artisternas egna listor. Du kan antingen betala för ett Premium-abonnemang eller använda dig av en värdekod, om du haft turen att lägga vantarna på en sådan."

Jag sitter och letar på sidan, men jag hittar verkligen inte vart det står vad Digster kostar om man inte har en kod. Så det kan jag inte svara på. För övrigt är jag än så länge nöjd med de spellistor som den föreslagit åt mig, och det är ju en bra början.

Men nu är det ju så här. Det är inte bara jag som ska få använda Digster.
Tanken med Buzzador är att jag även ska låta mina vänner prova det jag provar. Så ni får använda samma kod som jag har! Och om ni vill, så får ni dela ut samma kod till ERA vänner. Med andra ord, vem som helst får använda koden. Och vad ÄR då koden? Jo: buzzador . Enkelt va?


Så, gå in på sidan, regisrera er (eller logga in med Facebook) och testa spellistorna. Ni som provar, varesig med eller utan kod, får gärna återkomma till mig och säga vad ni tycker om tjänsten. Det uppskattas! Och ja, ni får vara anonyma såklart.

Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Emma

Aldrig provat, men jag använder spotiseek.com

2011-10-02 @ 17:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0