Dag tre - Det här behöver jag träna mer på

Det finns alltid en miljon saker som man kan bli bättre på. Rent spontant behöver jag träna mer, rent generellt. På allt, alltså. De senaste åren har jag mest bara mysridit. Jag har inte ridit ett "normalt" pass sen jag bodde nere i Jönköping och gick skola på Riddersberg.

Några saker som jag dock behöver jobba på är:
  • Min sits och min inverkan. Jag blir lätt stel och orörlig i midjan, vilket gör att jag inte blir speciellt följsam, vilket i sin tur stör min inverkan på hästen.
  • Jag måste våga. Framförallt när det gäller hoppningen. Jag vet att jag kan, jag är inte dålig på att hoppa, men jag är feg och jag har inget självförtroende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0