Jag förstår inte svenska tydligen

Inatt påbörjade jag andra säsongen av True Blood. Och för er som inte vet det, så är Alexander Skarsgård en av "huvudkaraktärerna" i serien (eller börjar väl bli mer och mer åtminstone, han var inte med så mkt i början). Igår såg jag ett avsnitt där han och en av hans vampyrinnor började prata svenska. Och jag fick verkligen rå-koncentrera mig för att höra vad de sa!

Det blev helt kaos i hjärnan. Jag var så inställd på att höra engelska och läsa svenska, så när det sedan blev tvärtom så var jag tvungen att kolla två gånger för att kunna läsa på engelska och lyssna på svenska. Snacka om kortslutning i skallen.

Uhm, and also... han är ju inte fel att kolla på, den där Skarsgårdsgrappen...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0