Mobilblogg



Idag är jag hundvakt åt världens sötaste Nova. Jag passade därför på att kidnappa henne, och så åkte vi till lögdösjön. Jag red ju där med Maggan i påskas typ, så jag tänkte att det kunde ju vara en fin promenad-slinga. Och det var det ju! Nova skötte sig så fint så. Vi mötte en man längs stigen, men hon kom till mig när jag ropade in henne och hon så inte ett pip när mannen gick förbi oss. Duktig väluppfostrad tjej :-) hon fick springa på lite i koppel bara, för jag kan ju inte släppa lös en hund som inte är min, man vill ju inte gärna tappa bort någon annans hund! Men det var som sagt en riktigt mysig stig att gå.

Sen kanske man inte ska berätta för husse och matte att det blev ett livet höstdopp med, det var ju inte direkt planerat och ingen tillståndsförfrågan hade gjorts... Men det var en galet glad hund som plaskade i vattnet iaf. Och hon busade sig torr så jag släppte in en helt torr hund i bilen. Goodie!

Nu ska jag dock strax lämna vovvan åt sitt öde tills nästa hundvakt tar över, för jag är så vansinnigt hungrig så jag måste äta och det snart. Men det är ju bara två timmar innan nästa tar över och hon har ju inga större problem att vara ensam heller såvitt jag vet :-) men tack Ann-Sofie för att Jag fått busa lite med knäpphunden ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0