Reunion på SLRF, del två

Jag var ju på lantliga och kollade på lektion för nån vecka sedan. Ikväll såg jag att de skulle ha hopptävling (eller egentligen är det väl mer banträning skulle jag tro) så då bestämde jag mig för att locka med mig min gamla medbrottsling och medryttarvän Joanna och åka dit o kika lite.

Tycker om att ha en hästeri-vänlig vän. Nere i Jönköping var ju i princip alla utom han som inte vill nämnas i bloggen och hans familj hästmänniskor, här uppe är det väl egentligen bara närmsta familjen (mamma och Emma) och Joanna som ÄR hästmänniskor. Ja, alltså, jag känner ju till rätt mycket hästfolk här uppe med, men inte som jag har nån direkt regelbunden kontakt med.

Jag menar, jag och Joanna. Vi hyrde häst samtidigt uppe på lantliga en sommar. Jag hade ju världens bästa bruna Diana och hon hade fuxen Fröja (viktigt att nämna färgen där så alla förstår direkt vilken häst som är bäst =brun), och jag har säkert tjatat om det många gånger men herregud, galopp-racen på "världens ände" kommer alltid vara ett av de mest underbara hästminnen som jag har. Dessutom rekryterade jag ju Joanna som med-medryttare på Pinnen med, så även där hade vi ju häst gemensamt, även om det bara hände ett fåtal gånger att vi faktiskt kunde rida tillsammans då, jämfört när vi var på lantliga.

Anyway, nu ska jag åka o hämta the fuxlover och sen bär det av till Kovland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0